Analityka Allegro z narzędziem AlleSpark – Jak to działa?

Opublikowane: 4 kwietnia, 2024

Analityka Allegro to jeden z najważniejszych obszarów prowadzenia sklepu na Allegro. Większość sprzedawców analizuje statystyki sprzedaży Allegro za pomocą oficjalnego narzędzia, jakim jest Allegro Analytics. Choć program ten jest niezwykle przydatny i może Cię istotnie wesprzeć w analizowaniu rozwoju własnego biznesu, warto uzupełnić Allegro Analytics jeszcze o AlleSpark. Przykładowo, moduł Raporty Rentowność Allegro pomoże Ci w wyliczaniu autentycznej opłacalności Twojego konta.

  1. Allegro statystyki sprzedaży – dlaczego ich znajomość jest tak ważna? 
  2. Allegro Analytics – czy każdy sprzedawca ma do niego dostęp?
  3. Funkcje Allegro Analytics (statystyki Allegro)
  4. Opcje Allegro Analytics w praktyce – Przykłady i raporty Allegro
  5. Idealne rozszerzenie Allegro Analytics: narzędzie AlleSpark
  6. Darmowe Allegro statystyki sprzedaży w AlleSpark
  7. Analityka Allegro statystyk sprzedaży – FAQ 

Allegro statystyki sprzedaży – dlaczego ich znajomość jest tak ważna? 

Jednym z najczęściej używanych narzędzi do analityki Allegro jest Allegro Analytics. To specjalny moduł analityczny Allegro, który jest dostępny dla każdego, kto opłaca abonament Allegro (wystarczy abonament podstawowy Allegro!).
Analizując Allegro statystyki sprzedaży (zarówno swojej, jak i konkurencji), da się pozyskać informacje, które pomagają w zdobywaniu przewagi nad rywalami. Możesz, chociażby, dowiedzieć się, jakie typy promocji działają najlepiej w Twojej kategorii oraz jakie produkty cieszyły się największą popularnością wśród klientów. Dzięki takiej wiedzy możesz o wiele efektywniej planować rozbudowę swojego asortymentu. Allegro statystyki sprzedaży dostępne w Allegro Anayltics pomagają także w ustalaniu cen oraz najlepszego możliwego stosunku kosztów do przychodów.

Allegro Analytics – czy każdy sprzedawca ma do niego dostęp?

Pełny dostęp Allegro Analytics uzyskuje się jedynie w przypadku posiadania abonamentu profesjonalnego oraz eksperckiego. Osoby korzystające z podstawowego abonamentu Allegro muszą zadowolić się ograniczonym dostępem do modułu analitycznego.
Jako zaawansowane narzędzie analityczne Allegro Analytics dostarcza odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania sprzedawców. Robi to poprzez generowanie różnego rodzaju raportów. Co ważne, korzystając z Allegro Analytics, zyskasz informacje nie tylko na temat własnej sprzedaży, ale także na temat sprzedaży z całego portalu. Dzięki Allegro Analytics dowiesz się, jak rozwija się dana kategoria w wybranym przez Ciebie przedziale czasowym.

Funkcje Allegro Analytics (statystyki Allegro)

Korzystając z Allegro Analytics, zyskasz precyzyjne statystyki Allegro sprzedaży. Dzięki narzędziu dowiesz się więcej między innymi o:

  • najpopularniejszych produktach i ofertach,
  • produktach, które dopiero zyskują popularność,
  • sprzedaży według wybranego parametru (np. kategorii, słów kluczowych w tytule, marki itp.),
  • płatnościach ratalnych,
  • rozkładzie cen (poznasz trendy cenowe, ceny oferowanych produktów Allegro oraz średnie ceny ofert Allegro),
  • sprzedaży według metod promowania,
  • sprzedaży według metody dostawy,
  • trendach w czasie,
  • liczbie wyświetleń,
  • kupujących (nowych, regularnych i nieregularnych).

Opcje Allegro Analytics w praktyce – Przykłady i raporty Allegro

Jak już wiesz, Allegro Analytics to rozbudowane narzędzie, które daje wgląd w cenne dane. Nie każdy jednak wie, do czego wykorzystać pozyskane za jego pomocą informacje. Dlatego też niżej prezentujemy krótkie omówienie najpopularniejszych raportów wraz ze wskazaniem ich wartości dla osoby rozwijającej sprzedaż na Allegro.

Historia cen w ofertach na Allegro

Historia cen w ofertach to raport, który szczególnie przydaje się podczas opracowywania strategii cenowej (price strategy). Zebrane informacje dają możliwość ustalenia, jak zmieniała się cena danej oferty w czasie. To z kolei  prosta droga, aby uzyskać większy wgląd w działania konkurencji i zyskać przewagę nad rywalami za pomocą odpowiednio wdrożonej polityki cenowej.

Historię cen w ofertach znajdziesz w zakładce Ceny.

Szczegóły konkretnej oferty Allegro

Szczegóły konkretnej oferty dostarczą Ci najważniejsze informacje na temat konkretnej oferty (wyszukanej za pomocą ID w wyszukwiarce Allegro Analytics). Dane na temat liczby transakcji, liczby sprzedanych sztuk i generowanej wartości sprzedaży bardzo przydają się podczas analizy potencjału produktu (tzw. product analysis) oraz szacowaniu rentowności

➔ Aby sprawdzić informacje na temat wybranej oferty, wejdź w zakładkę Asortyment i wybierz Szczegóły konkretnej oferty.

Analiza trendów sprzedażowych na Allegro

Analiza trendów sprzedażowych daje możliwość zidentyfikowania sezonów (okresów wzmożonego zainteresowania danym produktem lub kategorią produktową) i tym samym sprzyja optymalizacji strategii sprzedażowej (sales strategy optimization). Wiedząc kiedy konkretne produkty sprzedają się najlepiej, zaplanujesz kampanie reklamowe zachęcające do zrobienia zakupów w Twoim sklepie. A reklamy, które trafiają w punkt, to prosty sposób na maksymalizację sprzedaży. 

➔ Chcąc przyjrzeć się trendom sprzedażowym, otwórz zakładkę Trendy w czasie i wybierz Sprzedaż według dni.

Top 1000 Allegro ofert

Nie wiesz, jakie produkty są najpopularniejsze na portalu? Szukasz pomysłu na rozbudowę asortymentu? A może potrzebujesz prawdziwego hitu – produktu, który stanie się Twoim bestsellerem? Dzięki raportowi Top 1000 ofert Allegro szybko zidentyfikujesz nie tylko produkty z dużym potencjałem sprzedażowym, ale także dowiesz się, jakie parametry (np. średnią cenę) posiadają oferty cieszące się największą popularnością w serwisie.

➔  Top 1000 produktów na Allegro to jeden z raportów, który wygenerujesz za pomocą zakładki Top.

Ranking sprzedających na Allegro

Ranking sprzedających to raport, który w zanonimizowany sposób prezentuje dane na temat największych sprzedających w danej kategorii lub danego produktu. Wykres można generować za pomocą takich metryk jak wartość sprzedaży, liczba transakcji, liczba sprzedanych sztuk oraz średnia cena oferty. Dzięki takim informacjom nie tylko dowiesz się, jak wypadasz na tle swoich rywali, ale także trafniej oszacujesz potencjał sprzedażowy kategorii i/lub oferowanego produktu.

➔  Chcąc wygenerować Ranking sprzedających, wejdź w zakładkę Porównanie z konkurencją i wybierz Ranking sprzedających.

Idealne rozszerzenie Allegro Analytics: narzędzie AlleSpark

Jak widzisz, Allegro Analytics jest niezwykle bogatym źródłem informacji na temat sprzedaży na Allegro. Nie dostarcza jednak w pełni kompleksowych informacji o rentowności Twojego biznesu. Czegoś w nich brakuje i jest to możliwość podejrzenia w dowolnym dniu rentowności całego konta, kategorii i produktów.

 Jako eksperci od narzędzi dla sprzedawców Allegro, postanowiliśmy zapełnić tę niszę i stworzyć innowacyjny Raport Rentowność Allegro – darmową funkcję, która jako jedyna na rynku oferuje wgląd w rzeczywistą rentowność konta, kategorii oraz pojedynczej oferty Allegro. Co ważne, nasze narzędzie uwzględnia wszystkie ponoszone koszty, a więc także koszty Allegro Ads oraz koszty zakupu produktu (pod warunkiem że wgrasz odpowiedni plik).

Dlaczego to takie niezwykłe? Być może wydaje Ci się, że błyskawicznie możesz policzyć rentowność swojego biznesu na własną rękę. Nic bardziej mylnego! Allegro rozbija dane na koszty podstawowe oraz dodatkowe. Ich integracja wymaga korzystania z różnych interfejsów oraz wskaźników i, co za tym idzie, zajmuje sporo czasu. Dzięki Raportom Rentowność Allegro w AlleSpark wszystko trwa zaledwie chwilę. W dodatku otrzymujesz pełen wymiar rentowności dla wybranego zakresu i przedziału czasowego.

Allegro statystyki sprzedaży w AlleSpark

Aby otrzymać swój raport rentowności Allegro, wystarczy założyć konto na stronie AlleSpark. To nic nie kosztuje. Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego możesz wygenerować swój pierwszy raport sprzedaży Allegro, który pomoże Ci w wyliczeniu autentycznego stosunku K/P. Aby to zrobić, wystarczy połączyć swoje konto AlleSpark z kontem Allegro. Nie martw się, postępując według instrukcji, jak połączyć swoje konto, cały proces zajmie Ci najwyżej kilka minut.

Analityka Allegro statystyk sprzedaży – FAQ 

Na czym polega analiza sprzedaży Allegro?

Analiza sprzedaży Allegro to proces, który ma na celu zdobycie wiedzy na temat sprzedaży własnej oraz całościowej sprzedaży na portalu. W jej skład wchodzi zarówno analiza trendów sprzedażowych Allegro i analiza konkurencji, jak i analiza rentowność biznesu Allegro.

Dlaczego analizowanie danych jest tak ważne w przypadku Allegro?

Analiza danych sprzedażowych Allegro pozwala zapoznać się z bieżącą sytuacją na platformie. Jako analiza konkurencji Allegro oferuje także lepsze rozeznanie w działaniach rywali. Oczywiście, to nie wszystko. Prawidłowo wykonana sprawia, że nasza strategia sprzedażowa jest bardziej adekwatna, a cele bardziej realistyczne. Sprzyja także zwiększenie rentowności kanału Allegro.

Jak uzyskać dostęp Allegro Analytics?

Narzędzie jest dostępne dla każdego, kto opłaca abonament Allegro. Niemniej, w przypadku posiadania abonamentu podstawowego dostępne opcje Allegro Analytics są ograniczone. Jeśli prowadzisz niewielki sklep lub dopiero zaczynasz karierę na Allegro, wystarczy Ci narzędzie Allegro Analytics w takiej formie. Jeśli jednak planujesz dynamiczny rozwój lub już zajmujesz istotne miejsce w swojej kategorii, lepiej zapłacić trochę więcej i zyskać dodatkowe funkcje Allegro Analytics!

Dlaczego nie wystarczy mi Allegro Analytics?

Narzędzie Allegro Analytics da Ci wgląd w trend sprzedaży Allegro, raporty kategorii, średnie ceny ofert Allegro oraz ogólną wartość sprzedaży Allegro. Prezentuje precyzyjne statystyki oraz generuje przydatny raport sprzedaży Allegro. Dzięki Allegro Analytics zdobędziesz mnóstwo przydatnych danych. Informacje Allegro Analytics nie dają jednak bezpośredniego wglądu w opłacalności danego biznesu. Posiadając tylko dostęp Allegro Analytics, nie obliczysz rzeczywistego stosunku k/p. To z kolei tworzy ryzyko przegapienia szansy na zwiększenie wskaźników rentowności sprzedaży Allegro.

Co zyskam dzięki wglądowi w rentowność biznesu Allegro?

Analiza rentowności sprzedaży Allegro (całościowa, kategorii oraz jako analiza rentowności produktów Allegro) daje wgląd w stosunek ponoszonych kosztów do generowanych przychodów. Tym samym, pozwala ocenić, czy prowadzony przez nas biznes jest opłacalny oraz zwiększa szansę na efektywne zarządzanie przychodami (revenue growth). Regularne obliczanie rentowności biznesu Allegro jest także bardzo ważne podczas cyklicznych ewaluacji! Bieżący monitoring Allegro daje możliwość oszacowania, czy spełniamy wyznaczone przez siebie cele, pozwala także na przeprowadzenie weryfikacji sprzedaży.

Jak sprawdzić rentowność sprzedaży Allegro?

Ręczne obliczanie rentowności biznesu Allegro jest możliwe do wykonania, ale zajmuje naprawdę sporo czasu. O wiele lepiej postawić na narzędzie, które wszystko robi automatycznie. W ten sposób nie tylko oszczędzimy nasze zasoby, ale także zminimalizujemy ryzyko popełnienia błędu w rachunkach. Analiza rentowności sprzedaży Allegro jest dostępna w ramach AlleSpark. Aby zdobyć raport, wystarczy założyć darmowe konto.

Co specjalnego oferują raporty Allegro rentowność od AlleSpark?

Już sam fakt, że AlleSpark oblicza rentowność Allegro stanowi innowację na rynku. Nasze narzędzie oferuje jednak znacznie więcej. Przede wszystkim pozwala na generowanie raportów dla całego sklepu, danej kategorii produktowej Allegro oraz każdej pojedynczej oferty w dowolnym ujęciu czasowym. W dodatku uwzględnia absolutnie wszystkie koszty (w tym koszty Allegro Ads i koszty zakupowe), dzięki czemu daje wgląd w prawdziwy stosunek k/p.