Statystyki Allegro – wyjaśnienie wskaźników
Interesują Cię statystyki Allegro i analityka Allegro Ads? Z tego artykułu dowiesz się jak czytać wskaźniki marketingowe Allegro Ads. Jako twórcy narzędzia AlleSpark na co dzień zajmujemy się obliczaniem rentowności Allegro, wiemy więc wszystko na temat analizy sprzedaży Allegro. Aby nieco ułatwić Ci zarządzanie swoim biznesem, przygotowaliśmy krótki przegląd dostępnych statystyk Allegro i ich kluczowych wskaźników.
Spis treści:
- Czym są statystyki Allegro?
- Jak uzyskać raporty sprzedaży na Allegro?
- Wykorzystanie raportów Allegro do optymalizacji sprzedaży
- Analiza trendów sprzedażowych na Allegro
- Śledzenie zmian cen produktów
- Monitorowanie skuteczności kampanii marketingowych
- Analityka Allegro Ads – czytanie kluczowych wskaźników
- Czym AlleSpark różni się od innych narzędzi analitycznych?
- Korzyści z wykorzystania statystyk Allegro dla sprzedawców
- Statystyki Allegro – FAQ
Czym są statystyki Allegro?
Statystyki Allegro to informacje pozwalające lepiej zrozumieć sprzedaż na Allegro. Mogą przyjmować różne formy: wykresów, tabel oraz raportów. Dzięki nim zapoznasz się z sytuacją na marketplace. Sprawdzisz trend sprzedażowy, dowiesz się, jakie produkty sprzedają się najlepiej i cieszą się największym zainteresowaniem klientów, poznasz średnią cenę poszczególnych towarów oraz zoptymalizujesz swój asortyment.
Statystyki sprzedaży dają też wgląd, jak funkcjonuje dane konto sprzedawcy Allegro. Jaką sprzedaż generuje? I jak wypada na tle konkurencji? To kluczowe informacje, które pozwalają na stworzenie adekwatnej strategii sprzedażowej i monitorowanie postępów.
Jak uzyskać raporty sprzedaży na Allegro?
Raporty sprzedaży na Allegro można wygenerować za pomocą Allegro Analytics. To oficjalne narzędzie analityczne Allegro, które gromadzi i prezentuje dane dotyczące całego portalu i Twojego konta. Aby zyskać do niego dostęp, musisz opłacać przynajmniej Podstawowy Abonament Allegro.
Mając Podstawowy Abonament Allegro, zobaczysz dane na temat swojej sprzedaży na Allegro z zakresu ostatnich 6 miesięcy. Jeśli zależy Ci na pełnym dostępie do Allegro Analytics, wykup wyższy abonament. Już na poziomie Profesjonalnym zyskasz dostęp do danych z całego portalu z ostatnich 18 miesięcy.
Wykorzystanie raportów Allegro do optymalizacji sprzedaży
Dzięki statystykom Allegro poznasz odpowiedzi na kluczowe pytania: co oferować klientom?, co należy do najlepiej sprzedających się produktów na portalu?, jakie ceny ustawić?, jakie warunki oferty cieszą się największą popularnością? Twarde dane pozwolą Ci na zoptymalizowanie asortymentu w taki sposób, aby lepiej odpowiadać na potrzeby kupujących, co w krótkim czasie powinno poskutkować wzrostem sprzedaży Allegro.
Analiza trendów sprzedażowych na Allegro
Allegro Analytics daje wgląd w trend sprzedaży na portalu. Korzystając z tego narzędzia, nie tylko zobaczysz, jak Twoja sprzedaż Allegro kształtowała się w czasie, ale także odkryjesz dni i godziny, które charakteryzują się największym odsetkiem sfinalizowanych transakcji. Gdy wykonasz analizę trendów, zidentyfikujesz również najlepsze okresy na sprzedaż poszczególnych produktów. Kategorie produktowe na Allegro cechują się bowiem znaczną sezonowością.
Śledzenie zmian cen produktów
Ceny ofert mają duży wpływ na sprzedaż Allegro. Jeśli ustawisz zbyt wysokie, odstraszysz potencjalnych klientów. Z kolei zbyt niskie będą miały negatywny wpływ na rentowność sprzedaży Twojego konta. Allegro Analytics, które prezentuje takie dane jak historia cen i średnia cena oferty, pomoże Ci w ustaleniu optymalnych cen – tak, aby konkretny produkt maksymalizował Twoje zyski. Narzędzie umożliwia również śledzenie zmian cen ofert konkurencji.
Monitorowanie skuteczności kampanii marketingowych
Nie da się wykonać pełnej analizy sprzedaży, bez uwzględnienia skuteczności prowadzonych działań marketingowych. Koszty Allegro Ads wpływają bowiem na rentowność. Ocena opłacalności kampanii ma niebagatelne znaczenie w kontekście sprzedaży na portalu. To, jak radzą sobie Twoje reklamy i ich wyniki sprzedażowe, sprawdzisz w panelu Allegro Ads. Musisz jednak wiedzieć, jak czytać kluczowe wskaźniki.
Analityka Allegro Ads – czytanie kluczowych wskaźników
Allegro analiza kampanii reklamowych nie obędzie się bez znajomości takich wskaźników jak:
- kliknięcia – liczba kliknięć wygenerowanych przed daną reklamę,
- liczba odsłon – łączna liczba wyświetleń reklamy,
- CTR – stosunek liczby kliknięć do liczby odsłon,
- średnie CPC – średnia stawka za kliknięcie w daną reklamę,
- koszt – cena reklamy,
- zwrot z inwestycji – informacja, ile złotych wygenerowała każda pojedyncza złotówka zainwestowana w reklamę,
- zainteresowanie – liczba ofert Allegro obserwowanych oraz dodanych do koszyka (liczona w ciągu 7 dni od kliknięcia),
- sprzedane sztuki – całkowita liczba produktów sprzedanych dzięki reklamie (liczona jako liczba zakupów dokonanych w ciągu 7 dni od kliknięcia),
- wartość sprzedaży – kwota wygenerowana dzięki reklamie.
Czym AlleSpark różni się od innych narzędzi analitycznych?
Statystyki sprzedaży i wyniki Allegro Ads nie dadzą Ci odpowiedzi na jedno z najważniejszych pytań z perspektywy właściciela biznesu, a mianowicie: czy zarabiam na konkretnej ofercie lub w konkretnej kategorii i ile na czysto? Ani Allegro Analytics, ani panel Allegro Ads nigdzie nie prezentuje wprost Twojej rentowności w takim rozbiciu ani z możliwością wgrania własnych cen zakupu towarów. Robi to narzędzie AlleSpark poprzez moduł Raporty Allegro Rentowności.
AlleSpark jest obecnie jedynym narzędziem, które na bieżąco zlicza wszystkie koszty Allegro – prowizję od sprzedaży, opłaty za wysyłkę, koszty promocji, Allegro Ads itp. Co więcej, umożliwia zapoznanie się ze stosunkiem kosztów do sprzedaży dla danej kategorii oraz każdej pojedynczej oferty Allegro. Tylko to – w połączeniu z możliwością dodania cen zakupu poszczególnych produktów – pozwala na przeprowadzenie adekwatnej analizy sprzedaży.
Korzyści z wykorzystania statystyk Allegro dla sprzedawców
Dzięki znajomości statystyki Allegro dowiesz się, jak wygląda obecna sytuacja na portalu oraz jak wypadasz na tle konkurencji. Zyskasz lepszą kontrolę nad asortymentem, a także możliwość wdrażania takiej strategii cenowej, która będzie sprzyjać maksymalizacji zysków. Statystyki Allegro pomogą Ci również w optymalizacji kampanii reklamowych, aby zminimalizować ponoszone koszty Allegro.
Oparcie działalności na obiektywnych danych stanowi klucz do osiągnięcia sukcesu. Wyniki sprzedażowe pozwolą Ci spojrzeć na swój sklep z tzw. helicopter view, aby trafniej szacować zyski. Bieżący monitoring przekłada się też na skrócenie czasu reakcji. Wiedząc, co się dzieje, szybciej podejmiesz decyzje, które pozwolą Ci na zaoszczędzenie budżetu i/lub zwiększenie zysków.
Statystyki Allegro – FAQ
Dlaczego warto śledzić statystyki sprzedaży Allegro?
Bieżący monitoring Ads Allegro jest bardzo ważny. Dzięki codziennej weryfikacji najważniejszych parametrów nie tylko zyskasz większą kontrolę nad swoimi kampaniami, ale także możliwość błyskawicznego reagowania na zmieniającą się sytuację. Tym samym, wzrośnie efektywność działań prowadzonych na Twoim koncie.
Czy analiza statystyk Allegro jest trudna?
I tak i nie. Na początku zrozumienie znaczenia poszczególnych parametrów może sprawiać pewne trudności, ale z czasem umiejętność ich odczytywania i interpretowania przychodzi naturalnie.
Czy monitoring Ads Allegro ma wpływ na optymalizację kampanii Allegro?
Optymalizacja kampanii Allegro nie powiedzie się bez znajomości i zrozumienia poszczególnych wskaźników. Nie śledząc danych, można jedynie działać na ślepo, co zwykle nie przynosi najlepszych rezultatów. Dodatkowo, monitorowanie sprzedaży generowanej przez Allegro Ads pozwala na lepsze planowanie budżetu przeznaczonego na marketing i reklamy.
Czy śledzenie kluczowych wskaźników Allegro Ads pomoże mi zwiększyć sprzedaż?
Bezpośrednio nie, ale pośrednio – jak najbardziej! Korzystanie z narzędzi analitycznych zwykle przekłada się na lepsze funkcjonowanie kampanii reklamowych. Dzięki statystykom Allegro oraz znajomości takich parametrów jak koszt, zwrot z inwestycji oraz liczba odsłon można łatwo określić efektywność poszczególnych działań oraz wprowadzić konieczne poprawki. Z kolei optymalizacja reklam najczęściej oznacza nie tylko wzrost rentowności, ale także ogólnej sprzedaży w danym sklepie.