Statystyki Allegro – wyjaśnienie wskaźników

Trzymaj rękę na pulsie i na bieżąco kontroluj efektywność swoich kampanii Allegro Ads!

Statystyki Allegro – jak czytać wskaźniki marketingowe Allegro Ads? 

Statystyki Allegro Ads, które są widoczne w AlleSpark, pozwalają na ocenę skuteczności kampanii sponsorowanych. Ich bieżące monitorowanie ma kluczowe znaczenie dla realizacji wyznaczonych celów – bez względu na to, czy chcesz zwiększyć sprzedaż Allegro, czy też przejąć udział w kategorii.Dzięki analizie dostępnych wskaźników marketingowych nie tylko dowiesz się, jak wygląda obecna sytuacja, ale także zyskasz możliwość optymalizacji kampanii reklamowej oraz lepszego planowania dalszych działań w ramach swojego sklepu Allegro. Aby było to jednak możliwe, musisz dokładnie zrozumieć, czym są poszczególne parametry oraz jak je właściwie interpretować. Zarządzanie reklamami nie jest łatwe, ale wszystkiego można się nauczyć. Wystarczy odrobina praktyki i nasz krótki przewodnik po statystykach Allegro!

Wykres i podsumowanie statystyki

Analiza sprzedaży dzięki Allegro Ads w wybranym przedziale czasu

Statystyki sprzedaży Allegro Ads wymagają ustawienia daty 

Tuż nad wykresem widoczna jest ikona kalendarza. Kliknij na nią, aby wskazać interesujący Cię przedział czasowy w kontekście kampanii Allegro Ads. 

Możesz także posłużyć się listą rozwijaną, która znajduje się w prawym górnym rogu. Ta opcja jest jednak ograniczona, gdyż generuje wykres tylko dla takich przedziałów jak miesiąc, tydzień oraz dzień.

Pamiętaj, że szersze przedziały czasowe dają bardziej adekwatny wygląd w sytuację, ponieważ pozwalają na zapoznanie się z trendami sprzedażowymi. To jednak nie znaczy, że węższy (chociażby codzienny) monitoring wskaźników nie ma sensu. Wszystko zależy od przyjętego podejścia. Miej jednak na względzie, że wyniki kampanii Allegro mogą zmieniać się bardzo dynamicznie. Dlatego też, jeśli chcesz prowadzić codzienną analitykę Allegro Ads, staraj się także regularnie zapoznawać z szerszym kontekstem.

AlleSpark daje możliwość porównania kluczowych wskaźników

Dzięki opcjom, które znajdują się w lewym górnym rogu, możesz wygenerować dokładnie taki wykres, jakiego potrzebujesz w danym momencie. Listy rozwijane pozwalają na wskazanie każdego z analizowanych przez AlleSpark wskaźników marketingowych. 

Monitoring wskaźników i możliwość ich porównania

Czytanie statystyk – wykres 

Wykres ułatwia analizę statystyk Allegro Ads

Wiemy, że analiza danych liczbowych nie zawsze jest łatwa. Dlatego też AlleSpark generuje wykres w oparciu o zdefiniowany przez Ciebie zakres czasowy oraz wskazane wskaźniki marketingowe. Tak przedstawione dane są o wiele prostsze w interpretacji, ponieważ pozwalają na zapoznanie się z trendem na pierwszy rzut oka.

Analityka Allegro Ads – zakres ma kluczowe znaczenie 

Pod wykresem znajduje się tabela z wynikami liczbowymi dla poszczególnych wskaźników marketingowych. Możesz wyświetlić je nie tylko dla poszczególnych kampanii, ale także zdefiniowanych grup reklam, a nawet pojedynczych ofert. Wystarczy, że wybierzesz odpowiednią opcję. Gdy ją wskażesz, podświetli się na kolor pomarańczowy. 

Wybór zakresu danych dla kluczowych wskaźników

Podsumowanie statystyki

Analityka Allegro Ads – czytanie kluczowych wskaźników  

W tabeli z danymi liczbowymi znajdziesz aż 9 wskaźników marketingowych Allegro Analytics, których dogłębne zrozumienie przekłada się na lepsze rozeznanie w funkcjonowaniu kampanii sponsorowanych Allegro Ads. 

Są to:

  • kliknięcia – wskazują na to, ile kliknięć wygenerowała dana reklamę,
  • liczba odsłon – to po prostu łączna liczba wyświetleń reklamy,
  • CTR – określa stosunek liczby kliknięć do liczby odsłon,  
  • średnie CPC – średnia stawka za kliknięcie w daną reklamę,   
  • koszt – cena reklamy,    
  • zwrot z inwestycji – informuje o tym, ile złotych wygenerowała każda pojedyncza złotówka zainwestowana w reklamę,  
  • zainteresowanie – liczba ofert obserwowanych oraz dodanych do koszyka (liczona w ciągu 7 dni od kliknięcia w reklamę),
  • sprzedane sztuki – całkowita liczba produktów sprzedanych dzięki reklamie (liczona jako liczba zakupów dokonanych w ciągu 7 dni od kliknięcia w reklamę),  
  • wartość sprzedaży – kwota wygenerowana dzięki reklamie.    

Czym AlleSpark różni się od innych narzędzi analitycznych? 

Na rynku istnieje sporo narzędzi analitycznych, które pozwalają na czytanie statystyk Allegro Ads. Jednym z najpopularniejszych jest z pewnością Allegro Analytics. Niestety, nie każdy może z niego korzystać. Jeśli współpracujesz z agencją marketplace, prawdopodobnie nie masz bezpośredniego wglądu w skuteczność swoich kampanii sponsorowanych. Dzięki statystykom Allegro od AlleSpark zyskasz nie tylko kontrolę nad sytuacją, ale także możliwość bieżącego monitorowania postępów poszczególnych reklam.

Oczywiście, na tym nie kończą się zalety AlleSpark. Nasze narzędzie jest obecnie jedynym, które pozwala na zliczanie kosztów Allegro. Korzystając z AlleSpark, nie tylko będziesz mieć wszystkie dane pod ręką, ale także automatycznie obliczysz rentowność swojego sklepu na Allegro. Co więcej, zyskasz możliwość zapoznania się ze stosunkiem kosztów do sprzedaży dla danej kategorii oraz pojedynczej oferty. To z kolei pozwala na przeprowadzenie adekwatnej analizy sprzedaży!

Statystyki Allegro – FAQ

Dlaczego warto śledzić statystyki sprzedaży Allegro?

Bieżący monitoring Ads Allegro jest bardzo ważny. Dzięki codziennej weryfikacji najważniejszych parametrów nie tylko zyskasz większą kontrolę nad swoimi kampaniami, ale także możliwość błyskawicznego reagowania na zmieniającą się sytuację. Tym samym, wzrośnie efektywność działań prowadzonych na Twoim koncie. 

Czy analiza statystyk Allegro jest trudna?

I tak i nie. Na początku zrozumienie znaczenia poszczególnych parametrów może sprawiać pewne trudności, ale z czasem umiejętność ich odczytywania i interpretowania przychodzi naturalnie. 

Czy monitoring Ads Allegro ma wpływ na optymalizację kampanii Allegro? 

Optymalizacja kampanii Allegro nie powiedzie się bez znajomości i zrozumienia poszczególnych wskaźników. Nie śledząc danych, można jedynie działać na ślepo, co zwykle nie przynosi najlepszych rezultatów. Dodatkowo, monitorowanie sprzedaży generowanej przez Allegro Ads pozwala na lepsze planowanie budżetu przeznaczonego na marketing i reklamy. 

Czy śledzenie kluczowych wskaźników Allegro Ads pomoże mi zwiększyć sprzedaż?

Bezpośrednio nie, ale pośrednio – jak najbardziej! Korzystanie z narzędzi analitycznych zwykle przekłada się na lepsze funkcjonowanie kampanii reklamowych. Dzięki statystykom Allegro oraz znajomości takich parametrów jak koszt, zwrot z inwestycji oraz liczba odsłon można łatwo określić efektywność poszczególnych działań oraz wprowadzić konieczne poprawki. Z kolei optymalizacja reklam najczęściej oznacza nie tylko wzrost rentowności, ale także ogólnej sprzedaży w danym sklepie. 

Wiesz już, jak czytać statystyki Allegro? Czas zacząć!

box

Chcesz być na bieżąco z newsami ?

Skorzystaj z naszego newslettera!
Dzięki niemu nie ominie Cię żadna informacja, która mogłaby usprawnić funkcjonowanie Twojego sklepu.