Jakość sprzedaży Allegro – Najważniejsze informacje

Opublikowane: 16 lutego, 2024

15 lutego 2024 roku tzw. Allegro jakość sprzedaży uległa zmianie. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jakie miary będą Cię obowiązywać oraz jak zwiększyć swoje szanse na uzyskanie maksymalnej liczby punktów. Jednym z najprostszych sposobów na zbudowanie wysokiej jakości sprzedaży Allegro jest terminowe odpowiadanie na wiadomości i dyskusje klientów – pomogą Ci w tym nasze narzędzia: autoresponder wiadomości Allegro oraz autoresponder dyskusji Allegro

  1. Jakość mojej sprzedaży Allegro – co to właściwie jest?
  2. Dlaczego warto mieć wysoką jakość sprzedaży Allegro? – Wpływ punktów na Twój sklep
  3. Co portal bierze pod uwagę, oceniając jakość mojej sprzedaży Allegro?
  4. Autoresponder Allegro to odpowiedź na pytanie, jak szybko zwiększyć Allegro jakość sprzedaży?
  5. Zdobywanie punktów – kilka porad, jak poprawić swoją jakość sprzedaży Allegro
  6. Allegro jakość sprzedaży – FAQ

Jakość mojej sprzedaży Allegro – co to właściwie jest?

Jakość sprzedaży Allegro to ocena, jaką marketplace wystawia sprzedającym. W zależności od liczby punktów waha się od poziomu Nieakceptowalny (najgorszy) do Super + (najlepszy). Do 15 lutego 2024 roku, aby uzyskać wynik całościowy, portal brał pod uwagę pięć obszarów sprzedaży, a więc: oceny od kupujących, realizacja zamówień, obsługa kupującego, atrakcyjność oferty oraz przestrzeganie regulaminu. 15 lutego 2024 roku sytuacja uległa jednak zmianie. Obecnie serwis Allegro wyszczególnia od 9 do 12 głównych miar – dowiesz się o nich więcej w dalszej części artykułu.

Chcesz sprawdzić, jak w opinii Allegro wypada Twój sklep? Zaloguj się na swoje konto firmowe i przejdź do panelu Jakość mojej sprzedaży. Znajdziesz tam wynik ogólny oraz miary cząstkowe. Marketplace codziennie wylicza Allegro jakość sprzedaży, biorąc pod uwagę 28 lub 30 ostatnich dni. Pamiętaj jednak, że to, co widzisz w panelu, ilustruje sytuację na poprzedni dzień dla konta, z którego aktualnie korzystasz. 
➔ Jeśli w panelu Jakość mojej sprzedaży nie ma żadnej oceny, prawdopodobnie na Twoim koncie nie było żadnej aktywnej oferty od 30 dni.

Dlaczego warto mieć wysoką jakość sprzedaży Allegro? – Wpływ punktów na Twój sklep  

Czasy, gdy Allegro było skromnym serwisem aukcyjnym, już dawno minęły. Obecnie portal pełni rolę lidera na polskim rynku e-commerce, a jego pozycji nie mogły zagrozić nawet takie giganty jak eBay i Shopee. Jednym z powodów, dlaczego Allegro utrzymuje tak dużą popularność wśród rodzimych użytkowników, jest dbałość o wysoki poziom obsługi. Serwis dużo wymaga od sprzedawców, stąd potrzeba oceniania ich działań i nagradzania wysokich standardów. 

Właśnie – nagradzania. Utrzymując wysoką jakość sprzedaży Allegro, otrzymasz liczne benefity, które sprzyjają rozwojowi sklepu, a więc:

  • poprawę trafności ofert,
  • możliwość skorzystania ze Strefy Okazji na atrakcyjnych warunkach,
  • priorytet w obsłudze zgłaszanych zgłoszeń i zapytań,
  • możliwość skorzystania z automatycznego zwrotu prowizji Allegro,
  • możliwość przystąpienia do programu Allegro Ceny.

Jak widzisz, to zdecydowanie kawałek tortu, o który warto powalczyć. Już samo zwiększenie trafności ofert może istotnie poprawić Twoją Allegro sprzedaż, a co dopiero, gdy połączysz je z pozostałymi benefitami!
➔ Uwaga! O ile wysoka Allegro jakość sprzedaży wiąże się z benefitami, o tyle niska może spowodować nawet zawieszenie konta.

Jakość sprzedaży Allegro a tytuł Super Sprzedawca Allegro

Program Super Sprzedawca jest w dużym stopniu powiązany z Allegro jakością sprzedaży.  Aby otrzymać tytuł Super Sprzedawcy Allegro, Twoja jakość sprzedaży Allegro musi osiągnąć poziom Super lub Super+ i utrzymywać go przez co najmniej 14 dni w ciągu 30 ostatnich dni (nie muszą występować po sobie). Natomiast w pozostałym czasie wskaźnik nie może spaść poniżej oceny Dobra.

Tytuł Super Sprzedawca wiąże się z dodatkowymi benefitami. Przede wszystkim oferty Super Sprzedawców zajmują wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania oraz są dodatkowo oznaczone specjalną ikonką. Najlepsi sprzedający na Allegro mają także dostęp do specjalnych szkoleń zwiększających wiedzę na temat funkcjonowania portalu.

Co portal bierze pod uwagę, oceniając jakość mojej sprzedaży Allegro?

W połowie lutego 2024 roku Allegro zmieniło miary wpływające na jakość sprzedaży oraz zasady przyznawania punktów. Od tej pory portal wyszczególnia od 9 do 12 obszarów (a nie 5, jak było to dotychczas).

Jakość sprzedaży Allegro – obszar Szybka wysyłka (w pewnym zakresie zastępuje Realizację zamówień)

Procent zamówień, które zostały wysłane tego samego dnia. Allegro sprawdza jedynie zamówienia dotyczące ofert z deklaracją wysyłki w ciągu jednego dnia. Dzięki temu  uzyskuje procent w stosunku do realizacji zamówień pozostałych ofert. Co równie ważne, portal bierze pod uwagę 28 ostatnich dni.

➔ Uwaga! Zrealizowane zamówienie to takie, którego kod został zeskanowany przez kuriera.

Jakość sprzedaży Allegro – obszar Wysyłka w terminie

Allegro oblicza procent zamówień z ostatnich 28 dni, których wysyłka została zrealizowana w wyznaczonym przez Ciebie terminie. Jeśli zamówienie zawiera kilka ofert, portal uznaje za wiążącą najpóźniejszą datę wysyłki.

Jakość sprzedaży Allegro – obszar Polecenia od kupujących (w pewnym zakresie zastępuje Oceny od kupujących)

Ten obszar dotyczy procentu kupujących z ostatnich 30 dni, którzy polecili dany sklep.

Jakość sprzedaży Allegro – obszar Zadowolenie kupujących  (w pewnym zakresie zastępuje Obsługę kupującego)

Zadowolenie kupujących jest obliczane na podstawie średniej liczby gwiazdek (ocen kupujących) przypisanej Ci przez klientów w ciągu ostatnich 30 dni.

Jakość sprzedaży Allegro – obszar Brak wiadomości w dyskusjach

Otrzymasz punkty w tym obszarze tylko, jeśli nie posiadasz w dyskusjach Allegro ani jednej wiadomości z ostatnich 30 dni.

Jakość sprzedaży Allegro – obszar Brak pytań od klientów

Podobnie jak w poprzednim obszarze, także w przypadku Braku pytań od klientów otrzymasz punkty tylko wówczas, gdy w ciągu 30 dni na Twoim koncie nie pojawi się ani jedno zapytanie od klienta.

Jakość sprzedaży Allegro – obszar Terminowe odpowiedzi

Pamiętaj, że jeśli w ciągu 30 dni nie otrzymasz żadnych wiadomości ani dyskusji od klientów, otrzymasz punkty w obszarach Brak wiadomości w dyskusjach oraz Brak pytań od klientów. Obliczając Twój wynik, Allegro bierze pod uwagę procent pytań i dyskusji od kupujących z ostatnich 30 dni, na które udało Ci się odpowiedzieć w ciągu 24 h.

Jakość sprzedaży Allegro – obszar Średni czas odpowiedzi

Podobnie jak w przypadku obszaru Terminowe odpowiedzi, otrzymasz punkty za Średni czas odpowiedzi tylko w sytuacji, gdy w ciągu 30 dni otrzymasz jakiekolwiek wiadomości i dyskusje Allegro. Otrzymasz maksymalną liczbę punkty za tę miarę, jeśli Twoi klienci otrzymują odpowiedzi w czasie krótszym niż 4 h.

Jakość sprzedaży Allegro – obszar Nierozwiązane dyskusje

Nierozwiązane dyskusje stanowią stosunek nierozwiązanych dyskusji do całkowitej liczby zamówień złożonych w Twoim sklepie w ciągu 30 ostatnich dni.

 Jakość sprzedaży Allegro – obszar Brak zwrotów od klientów

Allegro przyzna Ci punkty za Brak zwrotów od klientów, jeśli w ciągu 30 dni nie otrzymasz żadnego zwrotu od kupującego.

Jakość sprzedaży Allegro – obszar Szybkie zwroty wpłat do klientów

W tym obszarze Allegro zwraca uwagę na średnią liczbę dni, w ciągu których zwracasz swoim klientom pieniądze za pośrednictwem Allegro Finanse. Portal uwzględnia jedynie płatności za zamówienia zwrócone w ciągu ostatnich 30 dni. Aby otrzymać maksymalną liczbę punktów (50), należy zwracać wpłaty w ciągu 24 h od odebrania zwrotu.

Jakość sprzedaży Allegro – obszar Regulamin i zasady (w pewnym zakresie zastępuje Przestrzeganie regulaminu) 

Allegro analizuje wszystkie Twoje działania z ostatnich 30 dni. Jeśli są zgodne z regulaminem portalu, otrzymasz maksymalną liczbę punktów.

Autoresponder Allegro to odpowiedź na pytanie, jak szybko zwiększyć Allegro jakość sprzedaży?

Jednym z najprostszych i najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie jakości sprzedaży jest stosowanie autorespondera Allegro. Program ten generuje automatyczne odpowiedzi na wiadomości i dyskusje klientów. Zwykle pozwala także na ustawienie czasu, po jakim ma je wysłać. Dzięki temu wyręcza z konieczności monitorowania skrzynki Allegro i daje czas na zajęcie się pilniejszymi sprawami. Aby mieć pewność, że otrzymasz maksymalną liczbę punktów w obszarze terminowe odpowiedzi Allegro, wyposaż się od razu w autoresponder dyskusji oraz wiadomości Allegro, przykładowo w całkowicie darmowy AlleSpark

Martwisz się, że konfiguracja autorespondera może Cię przerosnąć? Przygotowaliśmy dla Ciebie instrukcję krok po kroku, a także gotowe szablony, które możesz wykorzystać, aby stworzyć własną automatyczną odpowiedź Allegro!

Jak ustawić autoresponder Allegro?

Gotowe szablony wiadomości Allegro 

Zdobywanie punktów – kilka porad, jak poprawić swoją jakość sprzedaży Allegro

  • Przeanalizuj swój asortyment i kwestie logistyczne, aby wyselekcjonować grupę produktów, które jesteś w stanie wysyłać w ciągu jednego dnia od złożenia zamówienia. Szybka wysyłka zamówień pozwoli Ci zdobyć punkty w obszarze Szybka wysyłka.
  • Przestrzegaj czasu wysyłki! Staraj się realizować zamówienia swoich klientów w zadeklarowanym terminie.
  • Przeczytaj regulamin Allegro. W ten sposób zyskasz szerszą wiedzę na temat dozwolonych i niedozwolonych działań na portalu.
  • Stwórz przemyślaną wielowariantowość na swoim koncie Allegro.
  • Zadbaj o opis i wygląd swoich ofert Allegro. Estetyczne i zgodne z rzeczywistością zdjęcia produktowe oraz adekwatny opis uwzględniający wszystkie cechy produktu mogą istotnie zminimalizować nie tylko liczbę zapytań składanych przez kupujących, ale także zwroty zamówień. Więcej o tym, jak tworzyć teksty i grafiki ofertowe dowiesz się z naszego darmowego e-booka Sekrety tworzenia ofert na Allegro

Allegro jakość sprzedaży – FAQ 

Czy mając wysoką jakość mojej sprzedaży Allegro, otrzymam tytuł Super Sprzedawca Allegro? 

Tytuł Super Sprzedawcy otrzymują tylko sprzedający, którzy posiadają wynik jakości sprzedaży na poziomie Super lub Super +. To jednak nie wszystkie warunki, jakie należy spełnić, aby dołączyć do programu. Więcej dowiesz się z oficjalnego poradnika Czym jest program Super Sprzedawca?. 

Jak poprawić jakość sprzedaży na Allegro?

Ogólny wynik jakości sprzedaży jest przeliczany codziennie. To szansa na regularne zdobywanie punktów. Aby poprawić swoją ocenę, wprowadź szybką wysyłkę zamówień oraz dołóż wszelkich starań, aby przestrzegać czasu wysyłki. Bardzo ważne są także terminowe odpowiedzi. Chcąc zwiększyć satysfakcję swoich klientów, staraj się odpisywać na ich wiadomości tak szybko jak to możliwe. W tym celu możesz skorzystać z darmowego autorespondera AlleSpark. 

Jaki wpływ na moją sprzedaż ma Allegro jakość sprzedaży?

Wysoka jakość sprzedaży wiąże się z licznymi benefitami. Najlepsi sprzedawcy Allegro cieszą się przede wszystkim lepszą trafnością i widocznością ofert. Z kolei niski ogólny wynik jakości może nawet poskutkować zawieszeniem sklepu internetowego Allegro.

Czy atrakcyjność oferty nie ma już wpływu na jakość mojej sprzedaży Allegro?

Mimo zmiany, która zajdzie w obszarach oceny jakości sprzedaży, atrakcyjność oferty wciąż będzie mieć bardzo duży wpływ na skuteczność sprzedaży. Odpowiednio przygotowane aukcje nie tylko zwiększają szansę na finalizację zamówienia, ale także mogą ograniczyć zapytania od klientów oraz liczbę zwrotów zamówień.