Nie zawsze masz czas, aby odpisać swoim klientom? Zacznij korzystać z automatycznego wysyłania odpowiedzi!
Nie da się ukryć, że treść autorespondera na Allegro musi być gruntownie przemyślana i pasować do sytuacji. Kupujący bardzo nie lubią czekać, ale nieadekwatna automatyczna odpowiedź zrobi gorsze wrażenie niż jej brak. Na pewno o tym wiesz, prawda? W końcu masz zamiar uruchomić darmowy autoresponder Allegro AlleSpark, aby zwiększyć zadowolenie z zakupów w Twoim sklepie!
To znakomita decyzja – dzięki autoresponderowi Allegro nie tylko podniesiesz poziom swojej obsługi, ale także zrealizujesz część wymogów, jakie przed sprzedającymi na Allegro stawia program Super Sprzedawca (tj. szybki czas odpowiadania na dyskusje i wiadomości).
Skoro liczy się nie tylko samo korzystanie z autorespondera, ale także treść automatycznej odpowiedzi, którą otrzyma kupujący, to trzeba ją odpowiednio przygotować. Automatyczna odpowiedź autorespondera powinna rozwiewać wszelkie wątpliwości oraz budować wizerunek profesjonalisty.
Nie wiesz, co umieścić w treści automatycznej wiadomości Allegro udzielanej przez autoresponder? Żaden problem! Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy krótki poradnik wraz gotowymi szablonami odpowiedzi autorespondera, których możesz użyć.
Wersja I | „Uwaga, ta odpowiedź została wysłana automatycznie. Informujemy, że przyjęliśmy Twoją wiadomość. Odpowiemy na nią tak szybko, jak to tylko możliwe. Zespół sklepu XYZ„ |
Wersja II | „Cześć! Teraz nie możemy odpowiedzieć na Twoje pytanie, ale wrócimy do Ciebie tak szybko, jak to tylko możliwe 🙂 Sklep XYZ„ |
Wersja III | „Drogi Kliencie, prosimy o cierpliwość. W tym momencie, nie możemy odpowiedzieć na Twoją wiadomość, ale robimy wszystko, aby maksymalnie skrócić czas odpowiedzi. Pozdrawiamy, Zespół sklepu XYZ” |
Przede wszystkim zastanów się, jak chcesz komunikować się ze swoimi klientami. Niektóre marki stawiają na bezpośredniość, podczas gdy inne wolą zachowywać bardziej oficjalny ton.
Jeśli posiadasz już ustalony sposób komunikacji dla swojego konta Allegro, to świetnie! Jeśli jednak wciąż nie udało Ci się tego zrobić, teraz masz doskonałą okazję. Oczywiście, nie musisz od razu tworzyć całej strategii. Po prostu zdecyduj, co lepiej pasuje do Twojego sklepu i oferowanego asortymentu, a następnie włącz funkcję autorespondera wiadomości.
Dobrym pomysłem na automatyczną wiadomość Allegro jest również zwyczajne podziękowanie klientowi za nawiązanie kontaktu. Takie rozwiązanie stosuje wiele sklepów, ponieważ jest mile widziane przez kupujących.
Wersja I | „Dzień dobry, dziękujemy za przesłaną wiadomość. Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby odpowiedzieć na nią tak szybko, jak to tylko możliwe. Niebawem nasza obsługa nawiąże kontakt, Zespół sklepu XYZ„ |
Wersja II | „Cześć! Dziękujemy za wiadomość. W tym momencie nie możemy udzielić Ci odpowiedzi, ale obiecujemy, że wkrótce się z Tobą skontaktujemy. Pozdrawiamy, Sklep XYZ„ |
Wersja I | „Dziękujemy za wiadomość. Odpowiemy na nią po naszym urlopie, czyli w najbliższy poniedziałek (DD-MM-RRRR). Pozdrawiamy, Zespół sklepu XYZ„ |
Wersja II | „Cześć! Obecnie przebywamy na urlopie, dlatego odpowiemy na Twoją wiadomość dopiero DD-MM-RRRR. Mamy nadzieję, że nam wybaczysz – jak każdy potrzebujemy paru dni wolnego 🙂 „ |
Wersja III | „Dzień dobry, dziękujemy za wiadomość. Niestety, w tym momencie jesteśmy nieobecni. Odpowiemy na wiadomość w najbliższy poniedziałek (DD-MM-RRRR). Z poważaniem, Zespół sklepu XYZ„ |
Pamiętaj, że możesz zmieniać treść odpowiedzi autorespondera Allegro, kiedy tylko zechcesz. To doskonały sposób, aby poinformować swoich klientów o urlopie lub dłuższej nieobecności, odpowiednio modyfikując treść automatycznych wiadomości.
Planujesz urlop w okolicach świąt? To znakomita okazja, aby wpleść w treść odpowiedzi autorespondera życzenia dla swoich klientów. Nawet tak drobny gest może przełożyć się na poprawę Twojego wizerunku jako sprzedawcy Allegro.
Wersja I | „Dziękujemy za Twoją wiadomość! Wierzymy, że święta to najlepszy czas na odpoczynek, dlatego odpowiemy na Twoją wiadomość dopiero w najbliższy poniedziałek (DD-MM-RRRR). Mamy nadzieję, że nam wybaczysz, w końcu Boże Narodzenie zdarza się raz w roku 🙂 Wesołych świąt i szczęśliwego Nowego Roku! Zespół sklepu XYZ„ |
Wersja II | „Wesołych świąt! Dziękujemy za wiadomość. Teraz nie możemy udzielić odpowiedzi, ale skontaktujemy się z Tobą po Nowym Roku – w poniedziałek DD-MM-RRRR. Zespół sklepu XYZ” |
Program tego typu służy do automatycznego odpowiadania na zapytania klientów. Aby jednak autoresponder wysłał wiadomość, należy go najpierw skonfigurować. Proces ten nie jest trudny i polega przede wszystkim na stworzeniu treści wiadomości.
Darmowy autoresponder wiadomości Allegro to jedno z narzędzi, które wchodzą w skład AlleSpark. Aby zacząć korzystać z jego funkcjonalności, po prostu się zarejestruj.
Tak! AlleSpark posiada funkcję autorespondera wiadomości, z której korzystanie obecnie nie wiąże się z koniecznością uiszczania żadnych opłat. Aby zacząć wysyłać automatyczne odpowiedzi, wystarczy się zarejestrować.
To bardzo proste. Wystarczy, że zalogujesz się na swoje konto AlleSpark. W przypadku napotkania jakichkolwiek trudności, zapoznaj się z naszym przewodnikiem Jak ustawić autoresponder Allegro?. Dzięki niemu błyskawicznie przygotujesz swoje narzędzie do pracy. Możesz także skorzystać z naszych szablonów wysyłanych wiadomości (wyżej znajdziesz przykładową treść autorespondera na Allegro).
Najlepiej: jasno i zwięźle. Wykorzystaj miejsce na treść autorespondera Allegro, aby wprost poinformować klientów o swojej nieobecności, jednocześnie wskazując, kiedy mogą spodziewać się Twojego powrotu.
Treść automatycznej odpowiedzi świetnie sprawdza się podczas informowania o urlopie. Podobnie jak w przypadku tekstu do autorespondera o nieobecności, postaw na informowanie wprost. Taka strategia nie tylko zwiększy Twoją wiarygodność, ale także pozwoli klientom ujrzeć w Tobie człowieka, który tak jak oni potrzebuje odpoczynku.
Korzystanie z autorespondera wiadomości Allegro nie jest zakazane w regulaminie serwisu. Tym samym, możesz bez obaw używać programu do wysyłania automatycznych odpowiedzi, nie martwiąc się o spadek jakości sprzedaży. Pamiętaj jednak, aby nie polegać wyłącznie na automatycznej odpowiedzi autorespondera i ostatecznie wrócić do zapytań kupujących.
Nie krępuj się! Jeśli masz ochotę, swobodnie korzystaj z naszych gotowych szablonów wiadomości Allegro. Możesz używać ich w całości i/lub dowolnie modyfikować, aby lepiej dopasować treść do swoich potrzeb oraz danej sytuacji.
Oczywiście, możesz także samodzielnie napisać treść autorespondera. AlleSpark to narzędzie dla sprzedawców, które daje możliwość samodzielnego ustawienia automatycznych odpowiedzi, dlatego nic nie stoi na przeszkodzie, aby skorzystać z własnej kreatywności.
➔ Konfiguracja AlleSpark sprawia Ci trudności? Skorzystaj z naszego szybkiego przewodnika po autoresponderze!
Skorzystaj z naszego newslettera!
Dzięki niemu nie ominie Cię żadna informacja, która mogłaby usprawnić funkcjonowanie Twojego sklepu.