Wielowariantowość Allegro – Połącz oferty i edytuj warianty!

Opublikowane: 7 lutego, 2024

Wielowariantowość Allegro to dodatkowa funkcja, która pozwala na zaprezentowanie asortymentu. Właściwie użyta służy także do zatrzymywania kupujących na danym koncie. Ze względu na wysoką skuteczność, warto wprowadzić ją do swojego sklepu. Jako specjaliści, którzy rozwijają narzędzia dla sprzedawców typu raporty Allegro, przygotowaliśmy dla Ciebie krótki artykuł na ten temat. Dzięki niemu dowiesz się wszystkiego, co potrzebne, aby skorzystać z wielowariantowości na Allegro.

  1. Czym są oferty wielowariantowe?
  2. Wielowariantowość ofertowa to nie to samo co automatyczne łączenie ofert Allegro
  3. Oferty wielowariantowe na Allegro – wyświetlanie
  4. Wielowariantowość Allegro – przykłady 
  5. Wielowariantowość Allegro – jak ustawić?
  6. Wskazówki, które pomogą Ci skorzystać z wielowariantowości
  7. Wielowariantowość Allegro – FAQ

Czym są oferty wielowariantowe?

Wielowariantowość Allegro daje możliwość łączenia ze sobą wariantów danego produktu. W ramach oferty wielowariantowej wyświetla się nie tylko główny towar, ale także jego wariacje. Z tego powodu aukcje wielowariantowe uważane są przez kupujących za doskonały sposób do zaprezentowania szerszego zakresu asortymentu. Warianty ofert mają także pozytywny wpływ na sprzedaż, ponieważ pozwalają kupującym na szybkie dotarcie do interesującego ich koloru, wzoru lub rozmiaru określonego produktu. 

← Chcesz dowiedzieć się więcej o tworzeniu ofert na Allegro? Poznaj wskazówki specjalistów w naszym darmowym poradniku Allegro.

Korzyści ze stosowania opcji wielowariantowości

  • Wielowariantowość ofertowa redukuje ryzyko odpłynięcia klientów do sklepów konkurencji. Dzięki temu, że kupujący widzi dostępne warianty ze strony głównej aukcji, szansa na dokonanie zakupów w Twoim sklepie wzrasta.
  • Korzyści stosowania opcji wielowariantowości nie sprowadzają się tylko do zatrzymywania klientów na koncie. Warianty produktowe sprawiają, że trafność oferty rośnie. Tym samym, będzie się ona wyświetlać wyżej niż aukcje konkurencyjne w domyślnym sortowaniu wyników wyszukiwania. Biorąc pod uwagę, że użytkownicy Allegro, najczęściej odwiedzają oferty znajdujące się na najwyższych pozycjach, wielowariantowość może zdecydowanie zwiększyć Twoją widoczność. 
  • To nie wszystkie zalety stosowania ofert wielowariantowych! Łączenie ofert w oferty wielowariantowe sprzyja wzrostowi konwersji. Zastanawiasz się dlaczego? Klient, który widzi dostępne warianty, zyskuje możliwość personalizacji towaru. Dzięki dostępnym parametrom może dostosować towar do swoich preferencji i potrzeb, co dodatkowo zachęca do dokonania zakupu. 

Wielowariantowość ofertowa to nie to samo co automatyczne łączenie ofert Allegro

Mimo podobieństw oferta wielowariantowa Allegro nie jest tym samym co automatyczne łączenie ofert Allegro. Allegro łączenie ofert to funkcja, która automatycznie łączy ze sobą oferty różnych sprzedających – tak, aby zaprezentować klientom różne warianty aukcji.  Automatyczne Allegro grupowanie ofert brzmi dla Ciebie niewinnie? W rzeczywistości może być groźne dla sprzedawców!

Jeśli do tej pory konfiguracja wielowariantowości była Ci obca, na Twoich aukcjach mogą pojawić się warianty produktów oferowane przez Twoją konkurencję. Tym samym klient, który początkowo pojawi się w Twoim sklepie, może dokonać zakupu u kogoś innego, nawet nie zdając sobie z tego sprawy! Zresztą taka sytuacja może Cię dotyczyć, nawet jeśli łączenie ofert na Allegro nie jest Ci obce – wystarczy, że nie będziesz oferować wystarczającej liczby wariantów aukcji. 

Na szczęście istnieje sposób na zabezpieczenie. Aby uchronić się przed automatycznym łączeniem ofert, należy zastosować wielowariant dla tak wielu produktów, jak to tylko możliwe. Bardzo ważna jest także dbałość o asortyment. Im szerszy zakres modeli będziesz posiadać, tym lepiej dla Twojego konta. 

  • Dopasuj swój asortyment do popularnych wyszukiwań użytkowników. Zwiększ średnią wartość koszyka zakupowego. Poznaj funkcję szukaj wielu na Allegro.

Oferty wielowariantowe na Allegro – wyświetlanie 

Zanim przejdziemy do kwestii „Wielowariantowość Allegro – jak ustawić?”, sprawdźmy, jak warianty oferty wyglądają z poziomu kupującego. Obecnie portal ukazuje je na pięć różnych sposobów:

  • z ofertami konkurencji,
  • bez ofert konkurencji,
  • z miniaturkami ofert,
  • z parametrami,
  • podwójne.

Niestety, jako sprzedający masz na to wpływ tylko w ograniczony sposób. Jeśli oferujesz różne kolory danego produktu, Twoja aukcja będzie widoczna z miniaturkami ofert. Z kolei w przypadku różnych rozmiarów, Allegro zaprezentuje Twoją aukcję z parametrami. Pozostałe formy wyświetlania są wciąż testowane. 

Wielowariantowość Allegro – przykłady  

Narzędzie wielowariantowość – wyświetlanie z ofertami konkurencji

Narzędzie wielowariantowość – wyświetlanie bez ofert konkurencji

Narzędzie wielowariantowość – wyświetlanie z miniaturkami

Narzędzie wielowariantowość – wyświetlanie z parametrami

Narzędzie wielowariantowość – wyświetlane podwójne*

Wielowariantowość Allegro – jak ustawić?

  1. Wejdź na swoje konto Allegro.
  2. Otwórz zakładkę Wielowariantowość (znajdziesz ją w segmencie Obsługa ofert).
  3. Na nowo otwartej stronie kliknij przycisk Dodaj
  4. Twoim oczom ukaże się lista ofert oraz wyszukiwarka, za pomocą których możesz dokonać selekcji produktów.
  5. Gdy wybierzesz odpowiednie produkty, naciśnij przycisk Wybierz parametry. Allegro zasugeruje Ci odpowiednie cechy produktu.
  6. Nazwij swoją ofertę wielowariantową – najlepiej w praktyczny sposób, np. Świeca Yankee Candle 623 g
  7. Zapisz swoją pracę. 

Wskazówki, które pomogą Ci skorzystać z wielowariantowości

  • Allegro wielowariantowość to system oparty na parametrach Allegro.  Tym samym, aby warianty Allegro działały poprawnie, należy właściwie uzupełnić cechy produktu.
  • Łączenie ofert na Allegro pozwala na zestawienie ze sobą produktów, które różnią się maksymalnie dwoma cechami (np. kolorem i rozmiarem).
  • Nie wszystkie parametry produktu mogą stać się cechami odróżniającymi. Przykładowo, nie połączysz ze sobą ofert, które różnią się marką.
  • Łączenie ofert różnych produktów Allegro pozwala na stworzenie maksymalnie 500 połączonych aukcji. 
  • System uznaje daną ofertę za zdublowaną, jeśli będzie umieszczona w tej samej kategorii co pierwotna oraz posiadała takie samo zdjęcie główne oraz parametry. 
  • W przypadku wariantów Allegro, które różnią się od siebie rozmiarem, wskaż jedno zdjęcie główne jako miniaturkę.
  • Nie martw się, jeśli Twoje warianty produktów nie będą widoczne w serwisie od razu. Powinny pojawić się po kilku minutach. 

Wielowariantowość Allegro – FAQ 

Jak dodać wielowariantowość na Allegro?

Łączenie ofert w oferty wielowariantowe jest możliwe z poziomu firmowego konta Allegro. Aukcje wielowariantowe stworzysz w łatwy sposób, korzystając ze specjalnego formularza Allegro. Aby się do niego dostać, wejdź w segment Obsługa ofert, a następnie wybierz Wielowariantowość.

Ile kosztuje wielowariantowość Allegro? 

Na pewno chodzi Ci po głowie coś w stylu „wielowariantowość Allegro koszt”. Nie musisz się tym martwić. Wielowariantowość Allegro dostępna jest dla wszystkich sprzedawców Allegro całkowicie za darmo. Jeśli interesuje Cię kwestia kosztów, koniecznie sprawdź nasz artykuł o opłatach Allegro za ofertę. Może Ci się przydać także nasze narzędzie do liczenia rentowności Raporty Allegro Rentowność

Wielowariantowość Allegro Lokalnie – czy coś takiego istnieje?

Wielowariantowość Allegro Lokalnie nie istnieje. Obecnie można konfigurować wielowariantowość jedynie za pomocą kont firmowych w głównej wersji serwisu. 

Jakie są zalety stosowania ofert wielowariantowych?

Zalety wielowariantowości Allegro sprawiają, że jest bardzo przydatnym narzędziem. Przede wszystkim pozwala na zaprezentowanie szerszego fragmentu asortymentu. To jednak nie wszystko. Odpowiednio zastosowana może Cię uchronić przed odpływem klientów na oferty konkurencyjne. Stanowi zatem odpowiedź na pytanie, jak zatrzymać klienta w sklepie Allegro.

Czy wielowariantowość sprawia, że jakość sprzedaży rośnie?

Choć korzyści wielowariantowości są bardzo liczne, nie przekłada się ona bezpośrednio na jakość sprzedaży. Największy wpływ na ten wskaźnik ma poziom obsługi klienta. Możesz poprawić swoje standardy, sięgając po odpowiednie narzędzia, np. nasz darmowy autoresponder wiadomości Allegro lub autoresponder dyskusji Allegro