Centrum wiadomości Allegro – czym jest i gdzie go szukać?
Centrum wiadomości Allegro łączy w sobie funkcje czatu i poczty internetowej. Aby utrzymać wysoką jakość sprzedaży, należy często do niego zaglądać. Z tego artykułu dowiesz się, gdzie znaleźć i jak działają Allegro wiadomości. Z pewnością ucieszy Cię także fakt, że możesz je zautomatyzować za pomocą naszego darmowego autorespondera wiadomości Allegro AlleSpark.
- Czym jest Centrum wiadomości Allegro?
- Centrum wiadomości Allegro vs Allegro Czat
- Gdzie znaleźć Allegro Wiadomości?
- Jak korzystać z Centrum wiadomości Allegro? Instrukcja
- Allegro Centrum wiadomości w Czechach [Allegro.cz]
- Jak tłumaczyć tekst w Centrum wiadomości Allegro?
- Centrum wiadomości Allegro – FAQ
Czym jest Centrum wiadomości Allegro?
Centrum wiadomości Allegro to wewnętrzny komunikator Allegro. Stanowi połączenie czatu i poczty elektronicznej, dzięki czemu pozwala na kontaktowanie się z klientami bez potrzeby opuszczania strony (lub aplikacji) portalu. Wszystko dzieje się przy użyciu adresów Allegro (zakończonych domeną @allegromail.pl oraz @allegromail.com), co znaczy, że nie ma konieczności wyszukiwania i zapamiętywania adresów prywatnych i/lub firmowych.
Wiadomości Allegro oferują większość funkcji typowych dla tradycyjnej poczty internetowej. Tym samym, dają możliwość pobierania i dodawania załączników w najpopularniejszych formatach (tj. .pdf, .gif, .jpeg, .jpg oraz .png). Co ważne, Centrum wiadomości Allegro jest dostępne nie tylko podczas używania desktopowej wersji serwisu (na PC), ale także z mobilnej aplikacji.
Kupujący mogą korzystać z Centrum wiadomości Allegro, aby uzyskać więcej informacji o zakupionym produkcie. To wygodny i bezpieczny sposób na komunikację pomiędzy klientem a sprzedawcą. Nie da się jednak ukryć, że bieżące odpisywanie na zapytania kupujących może stanowić spore wyzwanie – zwłaszcza jeśli każdego dnia realizuje się bardzo dużo zamówień. Aby utrzymać odpowiedni czas odpowiedzi, skorzystaj z naszego darmowego i intuicyjnego w obsłudze narzędzia, jakim jest autoresponder wiadomości Allegro.
Centrum wiadomości Allegro vs Allegro Czat
Niektórzy mają tendencję do mylenia Allegro Centrum wiadomości z Allegro Czatem. To dwa różne komunikatory, które pełnią różne zadania! Podczas gdy wiadomości Allegro pozwalają na nawiązanie kontaktu ze sprzedawcą, Allegro Czat służy do komunikacji z samym Allegro. Jeśli masz problem, który wymaga kontaktu z oficjalnym konsultantem, przygotuj się do napisania wiadomości do Allegro, czytając naszą instrukcję krok po kroku dla Czatu Allegro.
Gdzie znaleźć Allegro Wiadomości?
- Zaloguj się na wybrane firmowe konto Allegro.
- Otwórz zakładkę Konto i wybierz Centrum Wiadomości.
Jak korzystać z Centrum Wiadomości Allegro?
Przejrzysty interfejs sprawia, że obsługa Centrum wiadomości jest bardzo łatwa. Aby odpowiedzieć na otrzymaną wiadomość, wystarczy w nią kliknąć.
Za każdym razem, gdy masz nową wiadomość, otrzymasz stosowne powiadomienie. Będzie ono widoczne jako liczba (np. 1 – jedna nowa wiadomość) przy ikonce wiadomości (znajduje się na górnej belce obok nazwy użytkownika).
Centrum Wiadomości Allegro – jak napisać pierwszą wiadomość do użytkownika? Instrukcja
- Kliknij w Nowa wiadomość.
2. Uzupełnij wymagane dane (nazwa odbiorcy oraz, ewentualnie, numer oferty).
3. Napisz wiadomość do klienta (maksymalna liczba znaków: 2000) i, jeśli chcesz, załącz plik, korzystając z ikony spinacza. Teraz wystarczy kliknąć strzałkę lub klawisz Enter na klawiaturze. To wszystko! Wiadomość została wysłana.
Allegro Centrum wiadomości w Czechach [Allegro.cz]
Jeśli korzystasz z Allegro.cz, może się tak zdarzyć, że do Twojego Allegro Centrum wiadomości trafi zapytanie w języku czeskim. Nie znasz czeskiego? Nic nie szkodzi! Serwis może automatycznie przetłumaczyć dla Ciebie wiadomość klienta na polski lub angielski. Co więcej, tłumaczy automatycznie również odpowiedzi pisane w języku polskim.
To niezastąpione wsparcie dla każdego, kto marzy o podboju zagranicznych rynków, a jednocześnie nie posiada znajomości języków obcych na poziomie, który pozwalałby na swobodną konwersację.
Jak tłumaczyć tekst w Centrum Wiadomości Allegro?
- Masz nową wiadomość w języku obcym? Otwórz ją.
- Kliknij Przetłumacz. Pamiętaj, że Allegro dokona przekładu tylko, jeśli rozpozna dany język.
Centrum wiadomości Allegro – FAQ
Gdzie jest Centrum wiadomości na Allegro (z perspektywy sprzedającego)?
Aby otworzyć Allegro Centrum wiadomości, wystarczy zalogować się na swoje konto i wybrać zakładkę Konto. Możesz także posłużyć się ikonką rozmowy, która znajduje się na prawej górnej belce tuż obok nazwy Twojego konta Allegro.
Gdzie są wiadomości do sprzedającego na Allegro (z perspektywy kupującego)?
Jeśli jesteś klientem, masz dwa sposoby na kontakt ze sprzedającym. Przede wszystkim możesz skorzystać z funkcji Zadaj pytanie, która jest dostępna w każdej ofercie (znajdziesz ją po prawej stronie tekstu pod nazwą sklepu). Po dokonaniu zakupu możesz natomiast napisać wiadomość do sprzedającego za pomocą opcji Zapytaj o zakup (jest dostępna w zakładce Szczegóły zakupu). Masz również możliwość skorzystania z centrum wiadomości – dostęp do niego znajdziesz w prawym górnym panelu tuż obok swojej nazwy użytkownika (ikonka rozmowy – dostępna także z poziomu aplikacji Allegro).
Jak skontaktować się z Allegro Lokalnie?
Sprzedając na Allegro Lokalnie, również możesz skontaktować się z kupującym. Zrobisz to z poziomu zakładki Zamówienia od kupujących – wystarczy, że skorzystasz z przycisku Czatuj.
Jak skontaktować się z użytkownikiem Allegro?
Aby skontaktować się z użytkownikiem Allegro, otwórz Allegro Centrum wiadomości i stwórz nową wiadomość. Pamiętaj, aby wskazać login. Jeśli chcesz, możesz także podać numer oferty oraz załączyć plik. Niestety, nie zawsze kontakt rozwiązuje wszystkie trudności. W przypadku pojawienia się problematycznego klienta, konieczne może stać się skorzystanie z zakładki Moi Nieaktywny Kupujący. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, zajrzyj do naszej instrukcji Czarna Lista Allegro.
Dlaczego nie ma numeru telefonu na Allegro?
Podawanie numeru telefonu jest niezgodne z polityką Allegro. Serwis dąży do tego, aby wszystkie niejasności związane z kupnem i sprzedażą rozwiązywać za jego pośrednictwem. Co więcej – podawanie numerów telefonu mogłoby także zachęcać do finalizowania transakcji poza portalem i, w rezultacie, omijania konieczności opłacania prowizji.