Eksportowanie plików kosztów Allegro Ads z panelu Allegro i wgrywanie ich w AlleSpark
Aktualne koszty Allegro Ads są kluczowe w ocenie rentowności Twojej sprzedaży na Allegro, stąd w AlleSpark masz możliwość ich szybkiego wgrania.
Z tego samouczka dowiesz się:
- Jak wyeksportować plik z kosztami Allegro Ads z panelu statystyk Allegro Ads
- Które parametry zalecamy zaznaczyć w pliku
- Jak wgrać koszty Allegro Ads w AlleSpark
Jak przygotować plik z kosztami Allegro Ads i gdzie go wgrać?
Żeby prawidłowo przygotować plik Excel z kosztami Twoich reklam, zaloguj się do swojego konta reklamowego Allegro Ads.
- Wejdź w zakładkę “Statystyki”.
- Zaznacz w kalendarzu interesujący Cię zakres dat. Rekomendujemy ostatnie 31 dni.
- Kliknij przycisk “Wymiary” i zaznacz czas “Dzień”.
- Wybierz widok danych “Oferty” (w lewym dolnym rogu pod wykresem).
- Kliknij przycisk “Pobierz”. Allegro rozpocznie generowanie pliku Excel z kosztami Allegro Ads. Może to potrwać nawet do 60 min.
- Gdy plik będzie gotowy, pobierz go na pulpit swojego urządzenia.
- Zaloguj się do AlleSpark w zakładce Allegro Ads Start.

Uwaga! Jeżeli w Twoim imieniu działania reklamowe prowadzi agencja Allegro Ads, to poproś swojego opiekuna o wygenerowanie dla Ciebie pliku Excel w omawianej strukturze.
Co się wydarzy, gdy wgrasz koszty Allegro Ads w AlleSpark?
Po załadowaniu pliku, w zakładce Allegro Ads “Twoje kampanie” zobaczysz pełne statystyki o Twoich aktualnych Allegro Ads.
Oprócz tego, system AlleSpark przeanalizuje wszystkie kliknięcia i przypisze je do każdej Twojej oferty i kategorii. Dokładną rentowność sprzedaży po odliczeniu kosztów reklamowych, znajdziesz w zakładce “Rentowność kategorii”, “Rentowność ofert” i “Rentowność konta”.
Dlaczego warto wgrać koszty Allegro Ads w AlleSpark?
Istnieje różnica w liczeniu kosztów kampanii reklamowych w AlleSpark i Allegro.
Po pierwsze, Allegro pokazuje Ci sumę kosztów Allegro Ads przypisaną wyłącznie do Twojego konta i ofert. Oznacza to, że nie jesteś wstanie bez dłuższej analizy danych sprawdzić ile wydałeś na reklamę konkretnej kategorii, w której sprzedajesz. Po drugie, Allegro pokazuje koszty Allegro Ads z 3 dniowym opóźnieniem, więc jeśli przykładowo w niedzielę wydałeś sporo na Allegro Ads, to koszt ten obniży Ci całościową rentowność biznesu dopiero w środę i będzie przyrównany do przychodu ze środy.
Dodając swój plik z kosztami Allegro Ads w AlleSpark, otrzymasz dokładną rentowność dla każdego produktu na Allegro i kategorii. Po wczytaniu danych z Excela, nasz system pominie koszty kampanii reklamowych pokazywane przez Allegro API i zacznie bazować na danych z wgranego przez Ciebie pliku. Dzięki temu, dane sprzedażowe będą szczegółowe (w tym, z dnia wczorajszego), a parametry odpowiednio przypisane po ID ofert.