Eksportowanie plików kosztów Allegro Ads z panelu Allegro i wgrywanie ich w AlleSpark
Aktualne koszty Allegro Ads są kluczowe w ocenie rentowności Twojej sprzedaży na Allegro, stąd w AlleSpark masz możliwość ich szybkiego wgrania.
Z tego samouczka dowiesz się:
- Jak wyeksportować plik z kosztami Allegro Ads z panelu statystyk Allegro Ads
- Które parametry zalecamy zaznaczyć w pliku
- Jak wgrać koszty Allegro Ads w AlleSpark
Jak przygotować plik z kosztami Allegro Ads i gdzie go wgrać?
Żeby prawidłowo przygotować plik Excel z kosztami Twoich reklam, zaloguj się do swojego konta reklamowego Allegro Ads.
- Wejdź w zakładkę “Statystyki”.
- Zaznacz w kalendarzu interesujący Cię zakres dat. Rekomendujemy ostatnie 31 dni.
- Kliknij przycisk “Wymiary” i zaznacz czas “Dzień”.
- Wybierz widok danych “Oferty” (w lewym dolnym rogu pod wykresem).
- Kliknij przycisk “Pobierz”. Allegro rozpocznie generowanie pliku Excel z kosztami Allegro Ads. Może to potrwać nawet do 60 min.
- Gdy plik będzie gotowy, pobierz go na pulpit swojego urządzenia.
- Zaloguj się do AlleSpark w zakładce Allegro Ads Start.
Uwaga! Jeżeli w Twoim imieniu działania reklamowe prowadzi agencja Allegro Ads, to poproś swojego opiekuna o wygenerowanie dla Ciebie pliku Excel w omawianej strukturze.
Co się wydarzy, gdy wgrasz koszty Allegro Ads w AlleSpark?
Po załadowaniu pliku, w zakładce Allegro Ads “Twoje kampanie” zobaczysz pełne statystyki o Twoich aktualnych Allegro Ads.
Oprócz tego, system AlleSpark przeanalizuje wszystkie kliknięcia i przypisze je do każdej Twojej oferty i kategorii. Dokładną rentowność sprzedaży po odliczeniu kosztów reklamowych, znajdziesz w zakładce “Rentowność kategorii”, “Rentowność ofert” i “Rentowność konta”.
Dlaczego warto wgrać koszty Allegro Ads w AlleSpark?
Istnieje różnica w liczeniu kosztów kampanii reklamowych w AlleSpark i Allegro.
Po pierwsze, Allegro pokazuje Ci sumę kosztów Allegro Ads przypisaną wyłącznie do Twojego konta. Oznacza to, że nie jesteś wstanie bez dłuższej analizy danych sprawdzić ile wydałeś na reklamę konkretnego produktu lub konkretnej kategorii, w której sprzedajesz. Po drugie, Allegro pokazuje koszty Allegro Ads z 3 dniowym opóźnieniem, więc jeśli przykładowo w niedzielę wydałeś sporo na Allegro Ads, to koszt ten obniży Ci całościową rentowność biznesu dopiero w środę i będzie przyrównany do przychodu ze środy.
Dodając swój plik z kosztami Allegro Ads w AlleSpark, otrzymasz dokładną rentowność dla każdego produktu na Allegro i kategorii. Po wczytaniu danych z Excela, nasz system pominie koszty kampanii reklamowych pokazywane przez Allegro API i zacznie bazować na danych z wgranego przez Ciebie pliku. Dzięki temu, dane sprzedażowe będą szczegółowe (w tym, z dnia wczorajszego), a parametry odpowiednio przypisane po ID ofert.