Jak zacząć sprzedawać na Allegro – najlepsze praktyki
Allegro to najbardziej rozpoznawalny marketplace w Polsce, odwiedzany przez około 17 milionów użytkowników miesięcznie. Konsumenci wykorzystują ten serwis na samym końcu swojej ścieżki zakupowej, czyli w momencie, kiedy są już zdecydowani dokonać transakcji.
Jeśli prowadzisz działalność e-commerce, Allegro jest więc dla Ciebie obowiązkowym kanałem sprzedaży. Dowiedz się, jak zacząć swoją przygodę z tym serwisem!
Wybierz oprogramowanie sprzedażowe
Zacznijmy od tego, że prowadzenie sprzedaży na Allegro jest zdecydowanie łatwiejsze, jeśli korzystasz ze specjalnego oprogramowania sprzedażowego. Platformy tego typu umożliwiają wystawianie, zamykanie i odświeżanie aukcji za pomocą zaledwie kilku kliknięć. Pozwalają także na wygodne drukowanie etykiet przewozowych czy automatyczną wysyłkę powiadomień do klientów.
Przykładem oprogramowania do zarządzania sprzedażą w sieci jest platforma Sky-Shop. Świetnie sprawdza się ona na przykład wtedy, gdy Allegro nie jest Twoim jedynym kanałem sprzedaży.
Jeśli chcesz rozszerzyć działalność swojego e-commerce o ten marketplace, Sky-Shop zagwarantuje Ci dwustronną integrację pomiędzy sklepem a kontem w Allegro. Dzięki temu jeden panel administracyjny wystarczy Ci do obsługiwania wszystkich zamówień i monitorowania stanów magazynowych.
Warto również zauważyć, że Sky-Shop ułatwia prowadzenie sprzedaży internetowej w modelu dropshippingu. Nie potrzebujesz więc żadnego asortymentu czy zaplecza magazynowo-wysyłkowego, aby zacząć swoją działalność.
Wystarczy integracja konta Allegro z hurtowniami, które zapewnią Ci zarówno towar, jak i jego transport. Tobie pozostanie kontakt z klientami i wygodna obsługa zamówień z poziomu panelu administracyjnego Sky-Shop.
Załóż i aktywuj konto na Allegro
Kiedy wybierzesz już funkcjonalne oprogramowanie do zarządzania sprzedażą, przyjdzie czas na rejestrację w Allegro.
Jeśli myślisz o prowadzeniu biznesu z prawdziwego zdarzenia, a nie tylko pozbyciu się paru zbędnych bibelotów z domu, potrzebujesz konta firmowego. Wiąże się ono ze zdecydowanie większymi możliwościami marketingowymi.
Jak założyć konto na Allegro krok po kroku?
- Wejdź na stronę rejestracji, do której odnośnik znajdziesz w prawym górnym rogu serwisu. W sekcji logowania kliknij „Zarejestruj się”.
- Wybierz rodzaj konta. Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą, postaw na konto firmowe.
- Ustal login oraz hasło, pamiętając, że nazwa Twojego konta będzie widoczna dla wszystkich użytkowników Allegro. Warto zadbać więc o to, by nawiązywała do Twojej marki.
- Wprowadź adres e-mail. Wcześniej możesz założyć specjalną skrzynkę do obsługi wszystkich powiadomień z serwisu.
- Uzupełnij dane swojej firmy, automatycznie pobierając je z Głównego Urzędu Statystycznego lub wprowadzając je ręcznie.
Wystaw swoje produkty na sprzedaż
Jeśli wszystkie przygotowania masz już za sobą, możesz zacząć właściwą sprzedaż na Allegro. Pierwszym krokiem, jaki należy wykonać, jest wystawienie swojego asortymentu w serwisie.
Jak widzisz, Allegro oferuje mnóstwo sposobów na to, aby szybko i skutecznie rozpocząć sprzedaż. Jeśli zależy Ci na skalowaniu swojego biznesu, nie ograniczaj się jednak tylko do tego kanału.
Zdecydowanie lepsze rezultaty osiągniesz, prowadząc także tradycyjny sklep internetowy czy wykorzystując inne marketplace’y. Nie musisz obawiać się chaosu – spokojnie zapanujesz nad zamówieniami ze wszystkich tych miejsc, a to dzięki inteligentnemu oprogramowaniu Sky-Shop do zarządzania sprzedażą w sieci.