Reklama graficzna Allegro – jak działa?
Reklama graficzna Allegro Ads to popularny format płatnych reklam Allegro. Wielu sprzedających uważa ją za znacznie trudniejszą w przygotowaniu i optymalizacji niż oferty sponsorowane. Za taki stan rzeczy odpowiada w głównej mierze model rozliczania graficznych kampanii Allegro Ads. Czy faktycznie jest się czego bać? W tym artykule przyjrzymy się bliżej reklamom graficznym Allegro jako specjaliści od obliczania rentowności Allegro.
- Czym jest reklama graficzna Allegro Ads?
- Charakterystyka reklamy graficznej Allegro Ads
- Cele reklamy graficznej na Allegro
- Rodzaje reklam graficznych na Allegro
- Formaty reklam graficznych na Allegro
- Lokalizacje wyświetlania reklamy graficznej Allegro
- Model rozliczenia reklamy graficznej Allegro Ads
- Korzyści z reklamy graficznej na Allegro
- Jak stworzyć reklamę graficzną na Allegro?
- Reklama graficzna Allegro – wady i zalety
- Allegro Ads reklama graficzna – FAQ
Czym jest reklama graficzna Allegro Ads?
Reklama graficzna Allegro Ads to jeden z formatów reklamowych dostępnych na Allegro. Poza nią system pozwala na tworzenie ofert sponsorowanych Allegro oraz reklam zewnętrznych (w Google).W przeciwieństwie do pozostałych rodzajów kampanii Allegro Ads reklama graficzna pozwala na określenie słów kluczowych (fraz, po wpisaniu których się wyświetli) i wykluczających (fraz, po wpisaniu których na pewno się nie wyświetli). Dzięki temu daje możliwość precyzyjnego wskazania grupy docelowej.
Charakterystyka reklamy graficznej Allegro Ads
Charakterystyczną cechą kampanii graficznych Allegro jest stosunkowo duże ryzyko przepalenia budżetu. Graficzne reklamy Allegro Ads są bowiem rozliczane przez portal w modelu CPM (Cost Per Mille – z języka angielskiego: koszt za tysiąc wyświetleń). To znaczy, że płaci się za każde tysiąc wyświetleń danej kreacji – bez względu na to, czy kilkukrotnie zobaczy ją jedna i ta sama osoba i czy w ogóle w nią kliknie.
Tym samym, tworzenie reklamy graficznej najbardziej opłaca się w przypadku produktów, które cieszą się na platformie sporą popularnością oraz towarów sezonowych (oczywiście – w najgorętszych dla nich okresach).
Cele reklamy graficznej na Allegro
Tak jak każdy inny format reklama graficzna Allegro Ads daje sprzedawcom możliwość przyciągnięcia większej liczby potencjalnych klientów na swoje konto. Z kolei wzmożony ruch (jako wyższa szansa na konwersję) zwykle skutkuje wzrostem sprzedaży.Dodatkowym celem Allegro Ads reklamy graficznej jest budowa wizerunku sklepu/marki. Indywidualna kreacja graficzna pozwala bowiem na zaprezentowanie wraz z produktem brandu oraz loga sklepu. Tym samym, tworzenie reklamy graficznej pozwala na jednoczesne prowadzenie kampanii sprzedażowych i wizerunkowych.
Rodzaje reklam graficznych Allegro
Graficzne reklamy Allegro dzielą się na:
- Reklamy szablonowe Allegro – są stosunkowo łatwe w przygotowaniu, ponieważ pozwalają na skorzystanie z gotowych szablonów. Składają się z loga, linkowania oraz nawet 15 ofert.
- Reklamy banerowe Allegro – wiążą się z większymi nakładami pracy i koniecznością posiadania określonych umiejętności graficznych, gdyż wymagają stworzenia indywidualnej kreacji. Oprócz kreacji graficznej muszą zawierać logo, linkowanie, hasło reklamowe i pomocnicze oraz wskazaną kategorię wyświetlania (można wybrać do 15).
- Reklamy graficzne na stronie głównej Allegro – jak sama nazwa wskazuje, wyświetlają się na głównej stronie Allegro. Reklamy graficzne tego typu mogą kierować użytkownika do dowolnego miejsca na portalu. Niestety, format ten nie jest dostępny dla wszystkich sprzedawców. Tworzenie reklamy graficznej na stronie głównej Allegro jest zarezerwowane jedynie dla podmiotów z uprawnieniami specjalnymi (m.in. agencji współpracujących z Allegro w ramach programu Allegro Ads Partner).
Elastyczne banery Allegro Ads – automatycznie dopasowują się do urządzenia, na którym są wyświetlane. Składają się z logotypu, linkowania, hasła reklamowego i pomocniczego, własnej grafiki, wskazanej kategorii wyświetlania (do 15) oraz tzw. pól ochrony (linii ograniczających kreację graficzną).
Formaty reklam graficznych na Allegro
Nie każdy typ kampanii graficznych Allegro Ads wiąże się z koniecznością tworzenia własnej kreacji. Te jednak, które na niej się opierają, posiadają jasno określone wymagania dotyczące formatu i wymiarów pliku.
Format reklamy | Wymiary baneru | Format pliku |
Reklamy banerowe Allegro | Desktop: 932×125 pikseli Mobile: 1080×288 pikseli | jpg., jpeg, png |
Reklamy graficzne na stronie głównej Allegro | Desktop: 1600×350 pikseli Mobile: 1536×500 pikseli | jpg., jpeg, png |
Elastyczne banery Allegro Ads | Wszystkie rozdzielczości: 1600×350 pikseli | jpg., jpeg, png |
➔ W przypadku reklam banerowych i reklam graficznych na stronie głównej Allegro należy wybrać jedną rozdzielczość (desktop lub mobile). Jedynie baner elastyczny Allegro Ads wyświetla się na wszystkich urządzeniach jednocześnie.
Lokalizacje wyświetlania reklamy graficznej Allegro
Podczas tworzenia reklamy graficznej Allegro Ads należy wziąć pod uwagę miejsca emisji. Poniżej znajdziesz lokalizacje wyświetlania dla każdego formatu kampanii tego typu.
Format reklamy | Miejsce emisji |
Reklamy szablonowe Allegro | – Strona z wynikami wyszukiwania: góra i dół – Strona oferty: pod sekcją „O sprzedającym” – Sekcja z polecanymi ofertami: na górze strony głównej Allegro – Wyniki wyszukiwania: po lewej stronie |
Reklamy banerowe Allegro | – Strona z wynikami wyszukiwania: góra i dół – Strona oferty: pod sekcją „O sprzedającym” – Sekcja z polecanymi ofertami: na górze strony głównej Allegro |
Reklamy graficzne na stronie głównej Allegro | Strona główna Allegro |
Elastyczne banery Allegro Ads | Strona główna Allegro |
➔ Istnieje możliwość, że na stronie głównej Allegro wyświetlą się dwie różne reklamy graficzne Allegro Ads stworzone przez jednego sprzedającego.
Model rozliczenia reklamy graficznej Allegro Ads
Jak już wiesz, reklama graficzna Allegro Ads rozliczana jest w modelu CPM. Tworząc reklamę banerową lub szablonową, musisz określić maksymalny CPM (max CPM), a więc maksymalną kwotę, jaką jesteś w stanie zapłacić za każde 1000 wyświetleń swojej reklamy. Dokładna kwota jest ustalana na zasadach licytacji (bardziej widoczna będzie ta kreacja, czyjej właściciel wskaże wyższe maksymalne CPM). Aby w ogóle podejść do licytacji i, tym samym, móc liczyć na wyświetlanie przygotowanych przez siebie reklam graficznych, należy wskazać wyższe niż minimalne CPM.
Obecnie minimalne CPM uzależnione jest od miejsca emisji reklamy graficznej i prezentuje się następująco:
- strona główna Allegro – 16 zł,
- góra i dół strony z wynikami wyszukiwania oraz strona oferty – 12 zł,
- lewa strona wyników wyszukiwania na liście ofert – 11 zł,
- podpowiedzi wyszukiwania – 9 zł.
Faktyczne CPM dla swoich reklam graficznych Allegro Ads możesz podejrzeć w naszym narzędziu, AlleSpark, otwierając zakładkę statystyki Allegro Ads.
Korzyści z reklamy graficznej na Allegro
Allegro Ads reklama graficzna daje sprzedawcom wiele korzyści. Niżej znajdziesz listę najważniejszych powodów, dla których warto używać tego typu kampanii Allegro:
- możliwość precyzyjnego skierowania do konkretnej grupy odbiorców (dzięki wskazaniu konkretnych kategorii i określeniu słów kluczowych i wykluczających),
- możliwość prowadzenia jednocześnie kampanii sprzedażowych (nastawionych na zwiększenie sprzedaży produktu/grupy produktów) oraz wizerunkowych (służących budowie wizerunku marki/sklepu),
- możliwość zwiększenia ruchu w sklepie lub na ofercie w celu poprawy konwersji,
- możliwość zwiększenia widoczności swoich ofert (za pomocą skorzystania z miejsca emisji na stronie głównej Allegro),
- możliwość utrzymania jednolitego wizerunku (poprzez umieszczanie logotypy w swoich kreacjach), co jest szczególnie istotne dla uznanych brandów, producentów i dystrybutorów.
Jak stworzyć reklamę graficzną na Allegro?
Jeśli nie wiesz, jak stworzyć reklamę graficzną na Allegro, niżej zamieszczamy instrukcję, która tłumaczy wszystko krok po kroku.
- Zaloguj się do panelu Allegro Sales Center.
- Otwórz zakładkę Allegro Ads i wybierz opcję „Dodaj kampanię”.
- System ukaże Ci 3 formaty do wyboru. W tym poradniku interesuje nas kampania graficzna – wybierz właśnie ją.
- Nadaj nazwę swojej kampanii (najlepiej taką, która będzie dla Ciebie czytelna nawet gdy minie trochę czasu).
- Dodaj logotyp.
- Wybierz rodzaj kampanii graficznej.
Reklama graficzna szablonowa
- Uzupełnij wymagane informacje.
- Wybierz z listy oferty, które mają być reklamowane szablonowo.
- Określ zasięg reklamy oraz uzupełnij słowa kluczowe i wykluczające.
Reklama graficzna banerowa
- Uzupełnij wymagane informacje i dodaj przygotowaną wcześniej kreację graficzną.
- Wybierz kategorie, w których powinna wyświetlać się reklama.
- Uzupełnij słowa kluczowe i wykluczające.
Reklama na stronie głównej
- Uzupełnij wymagane informacje i dodaj przygotowaną wcześniej kreację graficzną.
- Określ sposób targetowania.
Baner elastyczny
- Uzupełnij wymagane informacje i dodaj przygotowaną wcześniej kreację graficzną.
- Dodaj logotyp, uzupełnij wymagane informacje i wybierz targetowanie.
- Wskaż miejsca emisji. (Ten krok tyczy się wszystkich prezentowanych wyżej kampanii)
- Określ budżet i daty emisji. (Ten krok tyczy się wszystkich prezentowanych wyżej kampanii)
Reklama graficzna Allegro – wady i zalety
W ramach podsumowania, warto wymienić główne wady i zalety reklam graficznych Allegro:
- Jeśli chodzi o zalety, to reklama graficzna od razu pozwoli Ci pokazać produkt. Obraz zawsze działa mocno na wyobraźnię kupującego i zdecydowanie warto, eksperymentować zarówno z klasycznymi formatami reklam sponsorowanych, jak i formatem grafik. Dla niektórych towarów, reklama graficzna Allegro potrafi wygenerować znacznie wyższą konwersję zakupową.
- Reklamy graficzne Allegro szablonowe to forma reklam, która może być szybko wykonana przez każdego sprzedawcę Allegro, nawet pozbawionego umiejętności graficznych. Dlaczego? Wszystko opiera się na pracy na gotowych szablonach, które dostarcza Allegro. Tym samym, to łatwe w użyciu narzędzie, które pozwala błyskawicznie wyróżnić się na portalu.
- Reklamy banerowe Allegro to z kolei większa skuteczność i kreatywność. Są bardziej zaawansowaną formą reklam graficznych na Allegro. Wymagają one indywidualnej kreacji graficznej, dlatego są trudniejsze do wykonania. Jednak warto włożyć wysiłek w ich tworzenie, ponieważ zazwyczaj lepiej przyciągają uwagę kupujących. Dzięki większej kreatywności i efektowności, reklamy banerowe mogą pomóc w wyróżnieniu się na tle konkurencji i przyciągnięciu większej liczby potencjalnych klientów.
- Jeśli chodzi o ryzyko i koszty kampanii graficznych na Allegro, to warto pamiętać, że kampanie graficzne Allegro bywają uważane za stosunkowo ryzykowne. Allegro rozlicza je w modelu CPM (koszt za każde tysiąc wyświetleń), co oznacza, że mogą bardzo szybko skonsumować cały budżet reklamowy. Dlatego ważne jest dokładne planowanie i monitorowanie kampanii, aby uzyskać jak największą skuteczność i ograniczyć ryzyko utraty zainwestowanych środków.
- Mimo ryzyka związanego z kampaniami graficznymi, istnieje wiele korzyści, jakie sprzedawcy Allegro mogą osiągnąć dzięki ich wykorzystaniu. Reklamy graficzne sprzyjają zwiększeniu ruch na ofertach, przyciągnięciu uwagi potencjalnych klientów oraz zwiększeniu konwersji. Dodatkowo, reklamy graficzne pozwalają sprzedawcom wyróżnić się wśród konkurencji, zbudować świadomość marki oraz wypromować specjalne oferty. Stosonkowo mało sprzedawców z nich korzysta w porównaniu z ofertami sponsorowanymi.
Allegro Ads reklama graficzna – FAQ
Jaki jest model rozliczenia reklamy graficznej Allegro Ads?
Graficzne reklamy Allegro Ads są rozliczane w modelu CPM. Tym samym, portal pobiera opłatę za każde 1000 wyświetleń danej kreacji. Kwota ta uzależniona jest od miejsca emisji reklamy. Co ważne, system pozwala na określenie maksymalnego dziennego budżetu Allegro Ads. Tym samym, nie musisz się martwić, że zapłacisz za swoje kreacje więcej, niż byś chciał / chciała.
Co reklama graficzna Allegro Ads daje sprzedawcom (jakie są korzyści płynące z reklam graficznych Allegro)?
Reklama graficzna Allegro Ads daje sprzedawcom to samo, co pozostałe formaty Allegro Ads, a więc sprowadza ruch (na stronę sklepu lub wyselekcjonowane oferty). Poza tym reklama graficzna Allegro Ads daje możliwość wzmocnienia wizerunku marki lub swojego sklepu.
Czy jakość reklamy banerowej Allegro ma znaczenie?
Jak najbardziej!, jakość reklamy banerowej Allegro ma znaczenie zarówno dla sprzedaży, jak i budowania świadomości marki. Atrakcyjna i estetyczna kreacja graficzna pomoże Ci w tworzeniu wizerunku profesjonalisty oraz zwiększy szansę na to, że potencjalny kupujący w ogóle w nią kliknie.
Co się bardziej opłaca: reklamy szablonowe Allegro czy reklamy banerowe Allegro?
To, co się bardziej opłaca: reklamy szablonowe Allegro czy reklamy banerowe Allegro, zależy od Twoich celów. Oba formaty mają swoje zalety. Reklama banerowa pomaga dodatkowo w budowaniu wizerunku i zwiększaniu świadomości marki. Reklama szablonowa natomiast jest o wiele łatwiejsza w przygotowaniu.
Czy reklamy graficzne Allegro Ads mogą zapewnić wzrost sprzedaży?
Reklamy graficzne Allegro Ads mogą zapewnić wzrost sprzedaży – tak jak każdy inny format płatnych reklam Allegro. Kampanie Allegro Ads powstały bowiem po to, aby zwiększać ruch na sklepie i/lub poszczególnych ofertach. Zgodnie z zasadami lejka sprzedażowego większy ruch to natomiast wyższa konwersja.