6 najważniejszych raportów Allegro Analytics 

Opublikowane: 9 grudnia, 2024

Raporty Allegro dostępne w Allegro Analytics to doskonałe źródło informacji o tym, jak radzi sobie Twój sklep i poszczególne oferty. W natłoku danych łatwo się jednak zgubić. Które statystyki sprzedaży Allegro są naprawdę ważne? Jako specjaliści od analizy rentowności Allegro przygotowaliśmy dla Ciebie zestawienie 6 najistotniejszych raportów sprzedaży Allegro wraz z krótkim omówieniem ich zastosowania.

  1. Raport Allegro nr 1: Ranking sprzedających
  2. Raport Allegro nr 2: Trend wartości sprzedaży
  3. Raport Allegro nr 3: Sprzedaż według ofert
  4. Raport Allegro nr 4: Sprzedaż według parametrów
  5. Raport Allegro nr 5: Odwiedziny według ofert
  6. Raport Allegro nr 6: Szczegóły konkretnej oferty
  7. Jak uzyskać raporty Allegro opisane w tym artykule?
  8. Raporty Allegro – FAQ

Raport Allegro nr 1: Ranking sprzedających

Jeśli interesują Cię raporty kategorii Allegro, to warto zacząć w Allegro Analytics z rankingiem sprzedających. Jest to o tyle ważne, że w ten sposób możesz śledzić ceny produktów liderów (za ile średnio sprzedają) i sprawdzać, ile transakcji mają w danym miesiącu.

W celu wygenerowania rankingu sprzedających kliknij w zakładkę „Porównanie z konkurencją” i wybierz opcję „Ranking sprzedających”. Za pomocą list rozwijanych i pasków nawigacyjnych możesz precyzyjnie określić zakres interesujących Cię danych.

Aby zobaczyć ranking sprzedających, wystarczy wskazać przedział czasowy i kategorię. Gdy to zrobisz, system wyświetli Ci wykres przedstawiający 30 największych sprzedających w danej kategorii Allegro. Oczywiście, dane będą zanonimizowane, co znaczy, że NIE ujrzysz nazw poszczególnych kont.

Allegro Analytics daje także możliwość zapoznania się z bardziej szczegółowymi danymi (np. liczbą transakcji, liczbą sprzedanych sztuk, średnią ceną oferty) dla najpopularniejszych sprzedających (tj. naprawdę dużych sprzedawców Allegro).

➔ Jako sprzedający z pewnością bardzo dużą wagę przykładasz do monitoringu cen. Choć takie raporty sprzedaży jak „Rankingi sprzedających” pokazują m.in. średnią cenę oferty konkurencji, nie poznasz z nich dokładnych cen produktów. Aby poznać ceny oferowanych produktów na portalu, skorzystaj z zakładki „Ceny”. Dzięki niej wygenerujesz takie raporty cenowe Allegro jak rozkład poziomu cen. Zyskasz również wgląd w historię cen ofert Allegro.

Do czego może Ci się przydać taka wiedza? Załóżmy, że zajmujesz 3. miejsce w rankingu sprzedających w kategorii „Sucha karma”. Jak widać, średnia cena oferty u sprzedawców nr 2 i 1 jest niższa, co znaczy, że mają nad Tobą przewagę. Dzięki Allegro Analytics podejrzysz również, jak sprzedaż kształtowała się na różnych kontach na przestrzeni dni.

Oczywiście, porównywanie średniej ceny oferty z konkurencją to nie jedyne zastosowanie rankingu. Ten raport przydaje się także, aby sprawdzić, czy w danym momencie sprzedaż maleje tylko u nas, czy też spada w całej kategorii. Aby się o tym przekonać, należy ustawić przedział czasu na „Dzisiaj” i/lub porównać wyniki osiągane przez poszczególnych sprzedawców w inne dni.

➔ Pamiętaj, że raport generowany w serwisie Allegro Analytics pozwala na eksport wyników (np. do pliku Excel).

Raport Allegro nr 2: Trend wartości sprzedaży

Jeśli chcesz podejrzeć Allegro trendy sprzedaży, otwórz zakładkę „Trendy w czasie” i wybierz opcję „Sprzedaż według dni”. Ustaw filtr na cały serwis Allegro, a następnie określ przedział czasu i kategorię, dla której chcesz wyświetlić dane. Wykorzystaj zaawansowane filtrowanie, aby dopasować raport do swoich potrzeb.

W ten sposób wygenerujesz wykres słupkowy ilustrujący przebieg sprzedaży na portalu w danej kategorii i w określonym okresie.

Taki wykres daje Ci wgląd w to, kiedy w serwisie panuje sezon na produkty należące do danej kategorii. Możesz także uzyskać bardziej szczegółowe dane. Wystarczy, że w polu „Szukaj w tytule”, podasz nazwę konkretnego produktu (np. „hula hop”). Dzięki temu łatwo wytypujesz okresy wzmożonego/obniżonego zainteresowania danym towarem, co pomoże Ci w bardziej efektywnym planowaniu dotowarowania.

Raport Allegro nr 3: Sprzedaż według ofert

Chcąc uzyskać raport sprzedaży według ofert, rozwiń zakładkę „Asortyment” i wybierz „Sprzedaż według ofert”. Zobaczysz interfejs, który pozwala na samodzielne ustawienie przedziału czasu oraz ustalenie poszczególnych parametrów oferty. Wykorzystaj zaawansowane filtrowanie, aby dopasować raport do swoich potrzeb.

System wygeneruje dla Ciebie listę produktów i ofert. Aby obejrzeć konkretną, wystarczy wybrać odpowiednią zakładkę.

Dla każdej oferty możesz wyświetlić także Allegro trendy sprzedaży według dni – pod warunkiem że klikniesz w ikonkę lupki po prawej stronie od wartości sprzedaży wygenerowanej przez daną ofertę.

To znakomite narzędzie do wyszukiwania nowych produktów, które warto wdrożyć do swojego asortymentu w danym sezonie.

Raport Allegro nr 4: Sprzedaż według parametrów

Raport „Sprzedaż według parametrów” wygenerujesz, wybierając z zakładki „Asortyment” opcję „Sprzedaż według parametrów”. Gdy to zrobisz, ujrzysz interfejs, za pomocą którego określisz interesujące Cię szczegóły.

Po ustaleniu parametrów i wciśnięciu pomarańczowego przycisku system wygeneruje raport zawierający takie informacje jak udział w liczbie transakcji, udział w liczbie sprzedanych sztuk, średnia cena oferty oraz udział w wartości sprzedaży.

Raporty sprzedaży według parametrów pomagają zarówno w szukaniu nowych produktów do sprzedaży, jak i powodów, dlaczego Twój obecny asortyment nie sprzedaje się tak dobrze, jakbyś chciał / chciała. Dzięki zawartym w nim informacjom skroisz swoje oferty w taki sposób, aby odpowiadały większości kupującym (np. najpopularniejszymi kolorami smartwatchów wśród użytkowników serwisu Allegro są czarny i złoty, a urządzenia, których koperta ma inną barwę to zaledwie 3% w całkowitej sprzedaży!).

Raport Allegro nr 5: Odwiedziny według ofert

Aby sprawdzić odwiedziny według ofert, wybierz opcję „Odwiedziny według ofert” z zakładki „Asortyment”. Skorzystaj z zaawansowanego filtrowania i określ parametry, a następnie wygeneruj raport, wciskając pomarańczowy button.

W ten sposób zyskasz wgląd w listę produktów wraz z takimi informacjami jak liczba wizyt, liczba transakcji i konwersja. Widząc, jak sprzedają się poszczególne towary, możesz przeprowadzić precyzyjną selekcję ofert wartych reklamowania za pomocą Allegro Ads. Wskaźnik konwersji podpowie Ci z kolei, na których aukcjach warto się skupić – jeśli dysponujesz ograniczonym budżetem, lepiej reklamować te, które generują wysokie wyniki, z kolei w przypadku większych zasobów (typowych dla dużych sprzedawców Allegro) warto skupić się na towarach, które radzą sobie na portalu gorzej.

➔ Ten raport daje również wgląd w to, jakie oferty są najpopularniejsze u konkurencji (najczęściej kupowane i/lub dodawane do ulubionych), co daje możliwość szerszego zapoznania się z trendami panującymi na portalu.

Raport Allegro nr 6: Szczegóły konkretnej oferty

Ostatni z raportów, do których według nas szczególnie warto regularnie zaglądać to „Szczegóły konkretnej oferty”. Znajdziesz go w zakładce „Asortyment”. Aby uzyskać dane na temat wybranej aukcji, wpisz jej ID, czyli numer oferty Allegro, w pasek wyszukiwania. Wyznacz też interesujący Cię przedział czasowy.

Po wyświetleniu oferty możesz zapoznać się z takimi parametrami jak liczba transakcji, liczba sprzedanych sztuk, liczba wystawionych sztuk oraz wartość sprzedaży. Interfejsu pozwala także na wygenerowanie wykresu uwzględniającego wybrany rodzaj metryki i okres.

Wykres z informacjami na temat pojedynczej aukcji to świetne narzędzie do analizy sprzedaży konkretnych produktów. Dzięki niemu błyskawicznie wytypujesz dni, gdy dany produkt cieszył się największym zainteresowaniem oraz okresy przestoju. Ta wiedza pozwoli Ci lepiej przygotować się do analogicznego okresu w kolejnych latach. Za pomocą raportu „Szczegóły konkretnej oferty” łatwo sprawdzisz też, jakie efekty przyniosły prowadzone przez Ciebie działania (np. jak zachowywała się oferta przed i po zmianie tytułu). 

➔ Niestety, ten raport wyświetla tylko dane dla jednej oferty. Tym samym, nie pozwala na porównanie statystyk dla kilku różnych aukcji na jednym ekranie. Jeśli chcesz to zrobić, musisz otworzyć Allegro Analytics na kilku różnych kartach lub zestawić ze sobą screeny. Aby ułatwić sobie pracę, możesz też sięgnąć po nasze narzędzie. AlleSpark wyświetla wyniki kilku ofert obok siebie, co zdecydowanie usprawnia analizę danych. 

Jak uzyskać raporty Allegro opisane w tym artykule?

Aby uzyskać raporty Allegro opisane w tym artykule, a także inne statystyki sprzedaży Allegro oraz raporty cenowe Allegro, wystarczy skorzystać z Allegro Analytics. Narzędzie to jest dostępne dla każdego, kto opłaca abonament Allegro – również najtańszą wersję. 

Pamiętaj jednak, że opłacając abonament podstawowy, będziesz mieć jednak wgląd jedynie w dane z ostatnich 6 miesięcy! Jeśli interesują Cię raporty historyczne – do 18 miesięcy wstecz –, musisz wykupić wyższy abonament.

Raporty Allegro – FAQ

Jakie inne narzędzia oprócz Allegro Analytics pokazują statystyki Allegro?

Statystyki Allegro znajdziesz również w naszym narzędziu, AlleSpark. Dzięki niemu zapoznasz się z rzeczywistą rentownością (uwzględniającą koszty Allegro Ads, a nawet koszty zakupowe, pod warunkiem że wgrasz odpowiedni plik) swojego konta, poszczególnych kategorii Alllegro (raporty kategorii), w których działasz oraz każdej pojedynczej oferty (raporty ofert). Tym samym, AlleSpark to doskonałe rozszerzenie Allegro Analytics, który uzupełnia statystyki Allegro o dodatkowe informacje.

Chcę poznać historię cen ofert Allegro, czy znajdę ją w LivePrice?

Historię cen ofert Allegro znajdziesz w Allegro Analytics – nie musisz do tego szukać dodatkowego narzędzia dla sprzedawców Allegro. LivePrice może Ci się jednak przydać, jeśli bardzo istotne jest dla Ciebie monitorowanie cen konkurencji. W serwisie ceny produktów mogą zmieniać się bardzo dynamicznie i łatwo to przegapić. LivePrice nie tylko śledzi wszelkie zmiany na portalu, ale także pozwala na automatyzację cen produktów we własnym sklepie.

Czy w Allegro Analytics znajdę raporty cenowe Allegro (in. statystyki cen Allegro)?

Tak, w Allegro Analytics znajdziesz raporty cenowe Allegro. Narzędzie posiada nawet osobną zakładkę „Ceny”, która pozwala na wygenerowanie historii cen ofert Allegro i rozkładu poziomu cen. Raporty cenowe Allegro są bardzo przydatne podczas opracowywania własnej strategii cenowej. Pozwalają także na regularny monitoring cen na portalu.

Jak często należy monitorować statystyki sprzedaży Allegro?

Statystyki sprzedaży Allegro najlepiej monitorować raz w tygodniu. Oczywiście, to bardzo ogólna wytyczna. Jeśli sprzedajesz niewiele, możesz zaglądać do statystyk Allegro nawet raz na miesiąc. W przypadku dużej sprzedaży i/lub w naprawdę gorących okresach przyda się z kolei codzienna analiza Allegro, gdyż sytuacja może się zmieniać bardzo dynamicznie.

Czego dowiem się z raportu TOP 1000 Allegro?

TOP 1000 Allegro to raport, który pokazuje takie statystyki Allegro jak: top 1000 najpopularniejszych produktów na portalu, top 1000 produktów dopiero zyskujących w serwisie popularność oraz top 1000 ofert na Allegro. Informacje tego typu to znakomite źródło inspiracji dla każdego, kto planuje rozszerzenie asortymentu.