Allegro Ads poradnik reklam na start od AlleSpark

Opublikowane: 31 stycznia, 2025

Zarządzanie kampaniami reklamowymi Allegro Ads to praca, która wymaga czasu, wiedzy i doświadczenia. Pochopnie stosowane reklamy mogą bowiem mieć katastrofalny wpływ na budżet marketingowy. Zanim przystąpi się do działania na własną rękę, dobrze zatem wyposażyć się w Allegro Ads poradnik. Ten przygotowany przez nas – specjalistów, którzy posiadają certyfikat Allegro Ads Partner+ – zawiera wszystkie informacje, które są potrzebne na start.

  1. Allegro Ads co to jest?
  2. Allegro Ads poradnik pierwszych kampanii
  3. Rodzaje reklamy Allegro Ads
  4. Miejsca emisji reklamy Allegro Ads
  5. Ile kosztuje reklama na Allegro w 2025?
  6. Allegro Ads panel i wskaźniki, które warto znać
  7. Na czym polega optymalizacja Allegro Ads?
  8. Allegro Ads poradnik reklam na start – FAQ

Allegro Ads co to jest?

Allegro Ads to wewnętrzny system platformy Allegro, który daje możliwość tworzenia reklam produktów oferowanych w serwisie. Kampanie Allegro Ads pozwalają na szybkie sprowadzenie ruchu na poszczególne aukcje i cały sklep oraz są bardzo pomocne podczas budowania świadomości i rozpoznawalności marki.

Reklamy na Allegro możesz prowadzić samodzielnie, logując się do swojego panelu Allegro Ads. Możesz także (co jest wręcz zalecane przez sam marketplace!) powierzyć ich optymalizację profesjonalnej agencji Allegro Ads Partner+, takiej jak AlleSpark i Pirk Spark. Dlaczego tak ważne jest, aby wybierać certyfikowanych partnerów? Warto spojrzeć na akredytację jak na gwarancję jakości, a więc tego, że współpracujący z nami specjaliści zadbają zarówno o zwiększenie ruchu na Twoich aukcjach, jak i ogólną rentowność sprzedaży.

➔ Przypominamy! Gdy założysz konto w naszym narzędziu, wewnątrz czeka na Ciebie bardzo atrakcyjna oferta na prowadzenie kampanii Allegro Ads. Nie przegap okazji!

Allegro Ads poradnik pierwszych kampanii

Zanim otworzysz panel Allegro Ads i przystąpisz do działania, poświęć trochę czasu na zapoznanie się z poszczególnymi reklamami na Allegro. Potrzebną wiedzę szybko przyswoisz, czytając ten Allegro Ads poradnik. Gdy już poznasz najważniejsze wskaźniki i miejsca emisji poszczególnych kampanii, możesz przystąpić do pierwszych prac nad swoją kampanią reklamową Allegro. Eksperymentuj z miejscami emisji i kosztami, aby sprawdzić, co przynosi najlepsze efekty w Twojej sytuacji. Nie zapominaj przy tym o systematycznym monitoringu i regularnej optymalizacji.

Jeśli dopiero stawiasz pierwsze kroki w temacie reklamy Allegro, możesz mieć dużą ochotę sięgnięcia po Allegro Ads Express, a więc automatyczną kampanię Allegro Ads. Lepiej jednak tego nie rób – przynajmniej na początku swojej przygody z systemem, gdyż reklamy Allegro Ads Express nie zawsze przynoszą zamierzone rezultaty. O wiele lepiej wyjdziesz na nauce podstaw i stosowaniu automatycznej kampanii reklamowej Allegro dopiero wtedy, gdy dobrze zrozumiesz działanie całego narzędzia.

Rodzaje reklamy Allegro Ads

System reklamowy Allegro Ads oferuje sprzedawcom kilka formatów reklamowych. Różnią się one celem stosowania, miejscami emisji i sposobem rozliczania. W 2025 roku sprzedawcy Allegro mają do dyspozycji:

  • reklamy sponsorowane Allegro,
  • reklamę graficzną Allegro Ads,
  • reklamę wideo na Allegro,
  • sieć zewnętrzną Allegro Ads.

Oferty sponsorowane Allegro Ads

Oferty sponsorowane Allegro Ads to najpopularniejszy format płatnych reklam Allegro. System rozlicza je w modelu CPC (Cost Per Click), w którym płaci się jedynie za kliknięcia. Tym samym, ich stosowanie wiąże się ze stosunkowo niskim ryzykiem przepalenia budżetu. Z tego powodu najlepiej testować różne rozwiązania właśnie na ofertach sponsorowanych Allegro. To, co jeszcze musisz wiedzieć o tym formacie reklamowym, to to, że oferty sponsorowane wyświetlają się na najwyższych pozycjach listingu – tuż pod Top ofertą i nad ofertami promowanymi.

Reklama graficzna Allegro

Do reklamy graficznej Allegro Ads zaliczają się następujące typy kampanii:

  • Reklama szablonowa Allegro Ads – stworzysz ją za pomocą gotowych szablonów.
  • Reklama banerowa Allegro Ads – wymaga indywidualnej kreacji graficznej oraz zastosowania hasła reklamowego.
  • Reklama graficzna Allegro Ads na stronie głównej – to kreacja graficzna, która wyświetla się na stronie głównej serwisu. Niestety, jest dostępna tylko dla niektórych podmiotów (np. agencji Allegro Ads, które uzyskały certyfikat portalu).
  • Elastyczny baner Allegro Ads – ta forma automatycznie dostosowuje się do ekranu, na którym jest wyświetlana (zarówno komputera, jak i urządzenia mobilnego).

Każda forma reklamy graficznej ma inne wymagania dotyczące wymiarów kreacji graficznej. Więcej na ten temat dowiesz się z naszego artykułu Reklama graficzna Allegro. Tym, co łączy wszystkie formaty, jest sposób rozliczania, czyli CPM (Cost Per Mille). W przeciwieństwie do oferty sponsorowanej w przypadku reklamy graficznej Allegro Ads płaci się za każde 1000 wyświetleń, a nie kliknięcia. Jeśli zatem nieprawidłowo ją skonfigurujesz, możesz szybko zmarnotrawić swój budżet reklamowy.

Reklama wideo

Od niedawna na marketplace funkcjonuje reklama wideo. Ten format daje możliwość zareklamowania wybranego produktu za pomocą krótkiego filmiku. Reklama składa się z wideo oraz wybranych ofert. Podobnie jak reklama graficzna Allegro Ads reklama wideo jest rozliczana według modelu CPM. Najlepiej stosować ją zatem wyłącznie do najpopularniejszych produktów.

Sieć reklamowa Allegro Ads

Sieć reklamowa Allegro Ads nazywana jest także reklamą zewnętrzną Allegro Ads. Ta forma reklamy pozwala niejako wyjść ze swoim produktem poza ramy portalu, gdyż wyświetla się bezpośrednio w wyszukiwarce Google. Choć taka opcja może wydawać się kusząca, przynosi dobre rezultaty jedynie w przypadku konkretnych towarów. Z naszego doświadczenia wynika, że najlepiej stosować ją w przypadku wyjątkowo popularnych produktów (tzw. bestsellerów) lub takich, na które aktualnie panuje sezon.

Miejsca emisji reklamy Allegro Ads

Miejsca emisji to nic innego jak miejsca na portalu, w których wyświetla się dana reklama Allegro Ads. Poniżej znajdziesz zestawienie, które pomoże Ci się odnaleźć w temacie.

Emisja reklamy Allegro Ads
Rodzaj reklamyMiejsca emisji
Oferta sponsorowanaLista ofert Allegro (pod Top ofertą, nad ofertami promowanymi)Lewa kolumna obok wyników wyszukiwaniaStrona oferty
Reklama graficzna – szablonowaStrona główna AllegroGóra i dół wyników wyszukiwaniaLewa kolumna obok wyników wyszukiwaniaStrona oferty
Reklama graficzna – banerowa Strona główna AllegroGóra i dół wyników wyszukiwaniaStrona oferty
Reklama graficzna – na stronie głównejStrona główna Allegro
Reklama graficzna – baner elastycznyStrona główna Allegro
Reklama wideoWyniki wyszukiwaniaLewa kolumna na listingu
Sieć reklamowaWyniki wyszukiwania Google

Ile kosztuje reklama na Allegro w 2025?

To, ile kosztuje kampania reklamowa Allegro, zależy od wybranego formatu i modelu rozliczenia, kategorii oraz wybranego miejsca emisji. Z tego powodu nie można mówić o konkretnych kwotach. 

Można jednak mówić o kwotach minimalnych, jakie należy ponieść, aby reklama miała szansę się wyświetlić na portalu. Istnieje także kwestia minimalnego budżetu dziennego, a więc minimalnej kwoty, jaką można przeznaczyć na jeden dzień funkcjonowania danej reklamy (po jego wyczerpaniu reklama najzwyczajniej w świecie przestanie się wyświetlać).

Koszt reklamy Allegro Ads
Rodzaj reklamyMinimalna stawkaMinimalny budżet dzienny
Oferta sponsorowanaMinimalne CPC (Cost Per Click) uzależnione jest od kategorii. Np. w dziale Supermarket wynosi 0,55 zł, a w dziale Kultura i rozrywka – 0,30 zł.  







Wyświetlanie tylko na Allegro: 3 złWyświetlanie tylko w Google: 10 złWyświetlanie na Allegro oraz w Google: 15 zł
Reklama graficzna Minimalne CPM (Cost Per Mille) uzależnione jest od miejsca emisji:
Strona główna: 16 złGóra i dół wyników wyszukiwania: 12 złStrona oferty: 12 złLewa strona wyników wyszukiwania na liście ofert: 11 złPodpowiedzi wyszukiwania: 9 zł 
15 zł (jeśli ustawisz taką kwotę, zapłacisz za 1 wyświetlenie 0,015 zł)
Reklama wideo9 zł 15 zł
Sieć reklamowaPatrz – > Oferta sponsorowana – Wyświetlanie tylko w Google oraz Oferta sponsorowana – Wyświetlanie na Allegro oraz w Google

Uwaga! System wyświetlania reklam Allegro Ads działa na zasadach licytacji, co oznacza, że ustawiając minimalne stawki, ma się w praktyce niewielką szansę na wyświetlenie kreacji.

Allegro Ads panel i wskaźniki, które warto znać

Każdy, komu zależy na tym, aby kampania reklamowa Allegro działała efektywnie, a więc przyczyniała się do realizacji ustalonych celów (w rodzaju zwiększenia sprzedaży), musi systematycznie zaglądać do panelu Allegro Ads i kontrolować sytuację. To, jak radzi sobie dana kampania, zobaczysz na wykresie oraz odczytasz z tabeli.

Do najważniejszych wskaźników efektywności danej oferty sponsorowanej Allegro należą:

  • kliknięcia – liczba kliknięć w reklamę,
  • odsłony – liczba wyświetleń reklamy,
  • CTR (Click Through Rate) – stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń,
  • średnie CPC (Cost Per Click) – średnia kwota wydana na kliknięcie w reklamę,
  • koszt – ogólna kwota wydana na reklamę,
  • ROAS – zwrot z inwestycji, czyli ile pieniędzy wygenerowała każda zainwestowana w reklamę złotówka,
  • zainteresowanie – liczba dodań do koszyka i/lub ulubionych w ciągu 7 dni od kliknięcia w reklamę,
  • sprzedane sztuki – łączna liczba sprzedanych sztuk w ciągu 7 dni od kliknięcia w reklamę,
  • wartość sprzedaży – łączny przychód brutto z ofert sprzedanych w ciągu 7 dni od kliknięcia w reklamę.

Z kolei najważniejszymi wskaźnikami skuteczności reklamy graficznej (np. reklamy banerowej) są:

  • tak jak w przypadku oferty sponsorowanej: kliknięcia, odsłony, CTR, koszt, ROAS, zainteresowanie, sprzedane sztuki i wartość sprzedaży oraz
  • CPM (Cost Per Mille) zamiast CPC – średnia stawka za każde 1000 wyświetleń reklamy oraz dodatkowo
  • zasięg – liczba użytkowników, którym reklama wyświetliła się przynajmniej raz,
  • sprzedaż wspierana – wartość sprzedaży brutto, którą system zaliczył do ofert sponsorowanych, ale w jej wypracowaniu brała udział reklama graficzna.

➔ Wszystkie wskaźniki skuteczności swoich reklam Allegro Ads zobaczysz także w AlleSpark w zakładce Statystyki Allegro Ads.

Allegro Ads zwrot z inwestycji a inne ważne parametry

Zwrot z inwestycji, czyli ROAS, to bardzo istotny wskaźnik skuteczności działań reklamowych Allegro Ads. Niestety, wielu sprzedawców ma tendencje do fiksowania się tylko na nim. To błąd! Twoim celem zawsze powinno być zwiększenie sprzedaży i utrzymanie rentowności biznesu, a nie wysoki zwrot z inwestycji. Bywa bowiem tak, że mniejszy zwrot z inwestycji pozwala na zbudowanie wyższej liczby sprzedanych sztuk, co przekłada się na większą wartość sprzedaży – nawet pomimo mniejszej marżowości.Z tego właśnie powodu nie należy ograniczać się do utrzymywania wysokiego zwrotu z inwestycji. Istnieją też inne wskaźniki rentowności, którym warto ufać, gdyż w wielu sytuacjach okazują się bardziej wiarygodne. Spośród nich zdecydowanie najważniejszym dla sprzedawcy Allegro powinno być K/P, czyli stosunek kosztów do sprzedaży. Wskaźnik ten pozwala bowiem na szybkie oszacowanie, czy biznes w ogóle Ci się opłaca.

Na czym polega optymalizacja Allegro Ads?

Optymalizacja Allegro Ads obejmuje szereg działań, których celem jest utrzymanie możliwe wysokiej efektywności kampanii Allegro Ads. Najczęściej obejmuje monitoring i analizę sytuacji oraz podejmowanie odpowiednich działań korekcyjnych. Oczywiście, optymalizacja to coś więcej niż przyglądanie się wykresom i ustawianie poszczególnych parametrów. Zwiększenie efektywności sprzedaży za pomocą Allegro Ads wymaga systematycznego analizowania rentowności!

Masz zamiar samodzielnie się tym zając? Nie musisz wszystkiego obliczać ręcznie. Wykorzystując raporty Allegro rentowności AlleSpark szybko sprawdzisz, czy działania reklamowe Allegro podjęte na danych ofertach faktycznie przynoszą oczekiwane rezultaty. 

Optymalizacja Allegro Ads z AlleSpark w 3 krokach

AlleSpark pozwala zamknąć optymalizację Allegro Ads w 3 krokach:

  • Krok I – Sprawdź rentowność poszczególnych kategorii i wytupuj te, w których stosunek kosztów do przychodów (K/P) jest najniższe.
  • Krok II – Zidentyfikuj oferty, które zaniżają stosunek kosztów do przychodów (K/P) danej kategorii.
  • Krok III – Przeanalizuj to, jak rozkładają się koszty dla poszczególnych ofert. Może najwięcej pieniędzy pochłaniają zastosowane promocje? A może Allegro Ads? Dostosuj swoje działania do sytuacji, aby zwiększyć rentowność konkretnych aukcji i w rezultacie całego konta.

➔ Aby dowiedzieć się więcej o analizie Allegro z AlleSpark, zajrzyj do naszego poradnika Analiza Allegro.

Allegro Ads poradnik reklam na start – FAQ

Ile kosztuje Allegro Ads?

To, ile kosztuje Allegro Ads, zależy od wielu czynników. Przede wszystkim od formatu reklamy, miejsca emisji i kategorii. Z tego powodu nie da się mówić o czymś takim jak średni koszt reklamy Allegro Ads. Można jednak mówić o minimalnych kosztach, z jakimi wiąże się ten typ reklamy. Przykładowo, minimalny budżet dzienny dla oferty sponsorowanej to 3 zł, a dla reklamy graficznej – 15 zł.

Czy kampania Allegro Ads ma sens?

Jak najbardziej, Allegro Ads ma sens! System płatnych reklam Allegro to doskonały sposób na zbudowanie ruchu na aukcjach, co w rezultacie może pomóc zwiększyć sprzedaż. Należy jednak pamiętać, że same w sobie reklamy Allegro Ads niczego nie sprzedają! Dlatego też, zanim zaczniesz je konfigurować, upewnij się, że Twoje oferty są odpowiednio przygotowane pod względem organicznym.

Jakie są korzyści z Allegro Ads?

Główne korzyści z Allegro Ads to zwiększenie ruchu na aukcjach, zwiększona widoczność oraz budowa rozpoznawalność. Wszystkie te efekty mogą mieć pośredni wpływ na zwiększenie efektywności sprzedaży. Aby jednak zwiększyć sprzedaż za pomocą Allegro Ads, musisz poświęcić trochę czasu nie tylko optymalizacji kampanii Allegro, ale również aspektom organicznym swojego sklepu i aukcji.

Kim jest Allegro Ads Partner?

Allegro Ads Partner to agencja wyspecjalizowana w działaniach reklamowych Allegro Ads, która została doceniona przez sam marketplace oraz otrzymała wyróżnienie w postaci stosownego certyfikatu. Agencje Allegro Ads Partner (tzw. Partnerzy Allegro Ads) pomagają nie tylko w reklamowaniu ofert, ale także bardzo często oferują kompleksową obsługę konta Allegro. 

Co to jest Allegro Ads Express? 

Allegro Ads Express to Allegro Ads narzędzie, które służy do automatycznego tworzenia kampanii Allegro Ads. Samo wybiera aukcje o największym potencjale i ustawia poszczególne parametry. Mimo wielu zalet tzw. kampanie ekspresowe nie sprawdzą się w każdej sytuacji, gdyż oferują znacznie mniej możliwości optymalizacji niż standardowe kampanie Allegro Ads.